lykkelig tobarnsmamma Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hei! Jeg våknet med skikkelig vond hals og begynnende forkjølelse i dag. Ringte legen, som ba meg komme. Han tok noen tester, som viste at det ikke var streptokokker i halsen - og at jeg hadde litt forhøyet crp. Så skrev han ut tamiflu, i tilfelle det skulle være influensaen. Men jeg er skikkelig i tvil. Føler meg ikke sånn superinfluensasyk og er redd for evt bivirkninger. Hva vet dere?
Tigerpote Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Hei:) Ca det samme skjedde med meg. Crp ble ikke målt hos meg, men tviler på at den var særlig forhøyet. Jeg fikk vel det vi kan kalle en mild/moderat forkjølelse. Halsvondt, forkjølet og slapp/trett, men følte meg ikke spesielt syk. Jeg hadde ikke feber, og de aller fleste får feber ved svineinfluensa. Legen ville jeg skulle ta Tamiflu, og jeg satt hjemme og grein fordi jeg var så usikker på hva jeg skulle gjøre. Jeg valgte heldigvis å ikke ta Tamiflu. Vi fikk svar på prøvene denne uka, og vi hadde IKKE svineinfluensa. Husk at bare 5 % som testes faktisk har sykdommen. Men skjønner deg veldig godt, jeg tenkte tenk om det er svineinfluensa, og hva om det blir verre, og medisinen må taes innen 48 timer etter symptomer. Jeg vil ikke si til deg hva du skal gjøre, men bare dele min erfaring med deg. Lykke til med avgjørelsen.
det er berre mordi Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Jeg forhørte meg om det samme da jeg var på legevakta på tirsdag med tykk hals. Han sa at han var skeptisk til gravide skulle ta Tamiflu siden det var så lite utprøvd og det var ennå mye vi ikke visste om den). Men de lærde strides sikkert..
Mimmi84 Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 samme situasjon. spurte da en antroposoflege (type helsekost, alternativ oppfatning) og han mente absolutt at gravide burde holde seg unna tamiflu. man vet alt for lite om virkningen på fosteret. men kjøp en busk med salvie og kok ted på bladene! det skal visst hjelpe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå