Gå til innhold

er han noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt ein del problemer siden småen blei født for 4 mnd siden. han har ikkje vert til stede i det hele tatt, viss vi har vert borte og kommet hjem så har han gått. virker nesten som om han ikkje vil vær i nærheten av oss. bor nå hos mine foreldrer men blei enig om å gå i par terapi og har bestilt dette, men nå når vi har ver borte så har han ikkje tatt noko kontakt, virka nesten som om han er lika glad for at vi er borte. viss han ville hatt meg tilbake ville han ikkje da vist det litt meir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt vanskelig å sitte på utsiden og forsøke å gi deg noen råd.

Men - har dere snakket sammen om hvordan dere har det som par?

Det er alltid vanskelig for et forhold når det kommer barn inn i bildet, og siden dere er relativt unge, vet jeg ikke om dere hadde vært sammen så lenge før du ble gravid? Da har dere i tillegg ekstra store utfordringer.

Spør du han om hvorfor han går? Og har du fortalt ham at du føler at han ikke bryr seg så veldig mye om deg og barnet?

Kommunikasjon er nøkkelordet her, og det er fint at dere skal i terapi. Her vil dere nok også bli utfordret i forhold til å bli bedre til å kommunisere med hverandre.

Husk imidlertid at man må VILLE være sammen! Man må VILLE elske hverandre - det kommer ikke av seg selv, og man må "hele tiden" jobbe med forholdet.

Selv om dere skal i terapi, vil jeg anbefale deg å "tjuvstarte" litt allerede nå, ved å forsøke å snakke med ham.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

har prøvd å snakka med han og til og med skrevet et brev til han, men han seier ingenting. får komme tilbake når du er klar. det var jo du som stakk osv.. som om det er mitt ansvar aleine å fikse det. virker på meg som om det er likegyldigt for han men han skal alikevell vere med på parterapi. har mista troen på dette her. får ikkje på følelsen av at han vil ha meg tilbake sånn som han oppfører seg.

Skrevet

Heisann!

Full forståelse for at dette kan være tøft.

Prøv å kjør noen timer med parterapi for å se om det hjelper. Han har faktisk sagt ja til det, og det kan jeg love deg at det ikke er mange menn/gutter som gjør. Men sett ei grense for deg selv på hvor lenge du skal vente.

Lykke til! Jeg krysser fingrene.

Skrevet

skal prøve på det siden han har sakt ja til det.

eg kan ikkje vente så veldigt lenge har det trangt økonomisk har bere barnetrygd å leve på i mnd.

slitsomt å gå sånt på vent.

Skrevet

parterapi blei til mekling. bf hadde misforstått og trodde parterapien var mekling. men no er vi ferdig med det og eg kan gå vidare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...