Gå til innhold

er fortsatt saa red for svine influensaen jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt det herinne eller som har lest noe som kan roe meg ned i forhold til svineinfluensaen og graviditet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ble testet for svineinfluensaen i går.... :-(

Jeg voknet tirsdag morgen med litt vondt i halsen og litt snue. Ble bare verre og verre ut over dagen, og var i seng 2030 og sov til neste dag. Da jeg voknet var jeg fortsatt med influensa lignende symptomer, så jeg kontaktet legen. Hadde kun 38 i feber, men vondt i kropp og sjel.... og ikke minst rennende nese og øyne.

Følte jeg måtte ta mitt livs valg i går da jeg sa nei takk til Tamiflu. Tenke at det mest sanynlig vis ville være en kraftig forkjølesle.( Kjenner ingen rund meg som er syke, men har selv vært på langweekend i Stockholm i helgen)

Jeg hadde en litt for høy crp, og fikk beskjed om å komme tilbake i dag om jeg følte med dårligere.

Voknet med omtrent samme helsetilstand, føler at øynene og nesen renner mindre, men jeg har i tillegg til de andre sympromene fått diare.... :-( så igjen måtte jeg inn til legen. Enda høyere crp.

Ble litt lei meg da jeg kanskje hadde tatt "feil" valg i går ang tamiflu, men da sa legen at dersom det er svine influensen og jeg ikke ble verre enn det jeg er nå, vel da kan vi si at valget var nok sikket det beste det.

Legen er fortsatt uskikker om det er influensaen eller ikke, men får svar på prøvene i morgen.Selv tror jeg ikke at det er svineinfluensaen jeg har fått.... Men man vet jo aldri.....

Tror ikke alle reagerer likt på denne influensaen, men en ting er sikkert! Media over fokuserer på det, ( føler ihvert fall jeg)

Hvis det er flere som har blitt testet, så hadde det vært int å høre hvordan dere har opplevd den......

Skrevet

det er mange andre influensaer som går oxo.. de samme som hvert år.. mange sier svineinfluensaen er en mildere type influensa..

Skrevet

Influensasesongen er ikke satt inn ennå, så hvis man får influensa nå så er det mest sannsynlig H1N1-influensa. Dessuten er det jo ikke samme influensavirus hvert år, men ulike virus fra år til år.

Skrevet

*dytt*

leo78 - fått svar på prøvene som ble tatt?

Jeg kjenner også noen som har vært syke med "riktige" symptomer, men ettersom de ikke var i noen risikogruppe ble de ikke testa, og det er dermed umulig å vite hva de har vært syke med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...