Gå til innhold

Liten baby og vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig vet jeg hvorfor toåringen har vært i dårlig form de siste dagene. Det popper fram vannkopper over hele kroppen hans stakkar. Men hvordan er det med en to mnd gammel baby og vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi ble smittet av storebror og fikk vannkopper da hun var 9 uker gammel..

Jeg ringte og pratet med barnelegen på helsestasjonen og hun sa det ikke var noe problem. Skulle pensle med hvitvask og ringe legen om hun ble veldig plaget av kløe, da kunne jeg få noe kløstillende på resept. Det jeg skulle være obs på var at disse små var litt mer mottagelig for ettersykdommer, så om hun ble syk igjen når vannkoppene var på retur skulle jeg ta kontakt med lege med en gang.

Selv om jenta mi var dekket av kopper, særlig i bleieområdet og på brystet, gikk det veldig greit. Hadde en våkenatt, men ellers virket hun lite plaget.

Skrevet

Godt å høre. Hs har stengt i dag nemlig. Da skal jeg følge godt med hvis hun blir smittet.

Skrevet

Datteren min fikk det fra storebror da hun var fem uker gammel og det gikk fint, hun ikke så mange prikker og virket ikke veldig plaget. over på ca fire-fem dager, tydde kanskje litt ekstra til puppen på kvelden :)

Skrevet

Så bra da. Satser på at hun får det lett, for smittet blir hun vel regner jeg med ettersom vannkopper er grusomt smittsomt.

Skrevet

mine hender ble bandasjert da jeg fikk vannkopper som liten så jeg ikke skulle klore meg opp. klarte å løsne en gang og har et "nydelig" arr etter det.

forøvrig har jeg ikke peiling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...