thea - M har gull i gulping Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 hun er 2 mnd:) kan hun spise andre ting enn babymat?
klg,2 boys now:) Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 hm..ei på 2mnd skal vel egentlig ikke ha annet enn mme eller mm. hipp har yogurt fra 6mnd som slo an her.men ville nok ikke gitt enn unge på 2 mnd.
Gjest ->>- Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Øh, javisst, om en åtte måneders tid. Ut fra spørsmålet foreslår jeg du tar deg en prat med helsesøster om spebarns kosthold.
Gjest Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 2 eller 12 måneder? 2 måneder: Morsmelkerstatning hvis du ikke har nok melk/ikke ammer 12 måneder: Yoghurt ikke noe problem
thea - M har gull i gulping Skrevet 3. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2009 jeg gir henne kun morsmelk og morsmelkerstatning.. Mamma lot henne smake, og hun elsket det.. Vet jeg kan begynne med grøt ved 4-6 mnd:) men kanskje det fantes andre ting som ikke var farlig for henne:) et eple for eksempel! Neida;)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Ser på profilen din at babyen din faktisk er bare 2 mnd, da skal altså babyen din ikke ha noe annet enn morsmelk eller morsmelkserstatning. Ved 4 mnds alder KAN man begynne å gi babyen f.eks grøt, moste grønnsaker osv. Men det anbefales å vente helt til 6 mnds alderen før man introduserer fast føde.. Kumelkeprodukter bør du vente til barnet er blitt minst 10 mnd, da kan h*n begynne å smake varmebehandlet kumelksprodukter. Kumelken hemmer opptaket av jern i kroppen, så derfor bør man vente så lenge som mulig med å gi det.
thea - M har gull i gulping Skrevet 3. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2009 ja er det ikke farlig for tarmene og nyrene også da? hun er 10 uker på mandag! jeg har ikke gitt henne noe annet en min melk og erstatning, må gi erstatning for hun blir ikke mett på min melk, og kan fint sutte i en time i strekk.. og da er hun fortsatt ikke mett.. En natt hang hun på puppen i 2 timer! I strekk! Har planer om å kun gi henne mm og mme:)
Gjest Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Det er mest med tanke på jernopptaket. Morsmelkerstatning er jo tilsatt jern, på en form som er velegnet for spedbarn, slik at det motvirker effekten. Men ellers er det jo mye sukker og sånt i yogurt som sikkert ikke er bra heller for de aller minste.
thea - M har gull i gulping Skrevet 3. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2009 tusen takk for svar alle sammen:)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Det er nok mest pga jernet ja. Men jeg kan fortelle om min erfaring med å gi youghurt til min nå 10 mnd gamle baby, og jeg har merket at det blir ganske kraftig for magen hennes. Og det er noe med at tarmene(og kansje nyrene?) til en baby er ikke nok utviklet før tidligst 4 mnds alder så derfor skal man ikke gi fast føde. Hvilke konsekvenser det kan gi å introdusere fast føde før den tid aner jeg ikke. Men i "gamle dager" var det veldig vanlig å la barn smake på alt mulig, ganske så tidlig. Så moren din har nok handlet i god tro, selv om det kansje ikke er helt riktig etter dagens standard:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå