Liten snupp + liten spire =) Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Jeg har 100% fast jobb. Men etter forrige barselperm reduserte jeg stillingen min til 80% i et halvt år. Nå er jeg gravid igjen og vil jo gjerne jobbe meg opp igjen.. Derfor begynte jeg i 100% stilling i juli, Men fra midten av august har jeg vært sykemeldt. Er 50% sykemeldt nå. Hvordan er det med penger, jeg får jo samme lønn når jeg er sykemedlt. Betyr det også at jeg får det jeg skulle ha hatt dersom jeg hadde jobbet fult, når jeg går i mammaperm igjen??
tredjepåvei Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg tror ikke det har noe å si. Har du fast lønn hver mnd så er det den de går ut ifra. Men har du forskjellig lønn hver mnd, så tar de, de tre beste lønningene å går ut i fra de. tror det var det de sa til meg i fjor på NAV. Du kan jo prøve å ringe dem. Men ikke sikkert de vet selv. Veldig mange usikkre der ja....
septbaby09 Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Det spiller ingen rolle om du er sykemld. Sålenge den 100% er fastlønn, og det er hva du mottar fra arbgiver så er det dette de regner utifra hos nav. Sykepenger teller som vanlig lønn, så vær sykemld med god samvittighet:)
Karma! Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 de regner gjennomsnittet av enten de 3 eller 6 siste mnd (forskjellig fra plass til plass) hvis man har hatt ulike utbetalinger.. sist jeg var gravid tok jeg nesten ingen ekstravakter de 2 siste mnd før jeg sykemeldte meg og da var de så frekke og regnet de 3 siste mnd- noe som ble 5000 i mnd i gj snitt men da klaget jeg til nav og de forandret det til 14 000.. (litt av en forskjell, men hadde jo tjent skikkelig godt hele året- var student) denne gangen har jeg tjent mellom 6-8000 mer enn fastlønna de 3 siste mnd og da regnet de seff gj snitt de 6 siste mnd :-P så du får nok ikke for 100% :-/
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 3. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2009 Jeg har fastlønn hver måned og 100% fast jobb. Så jeg har lik lønn hver måned. Og hvis de regner de siste 6 av 10 mndr, så har jeg hatt 100% lønn hele tiden. Så da har jeg nok ingenting å bekymre meg for :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå