Gå til innhold

Hvilken mme til gutten min på 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at det er NAN 1, 2 ihvertfall. Også er det en sort som heter Hipp?

Kan utruligt lite om mme ser dere:) hehe

Har tenkt meg en liten tur til byen med lillegutt, og eg syns det er så stress og amme han inne på en do (liker ikke å gjøre det slik at folk ser, untatt samboeren da) som eg har gjort før, har også pumpet meg slik at han har fått det på flaske en gang når vi var i byen. Men denne gangen tror eg at eg satser på mme.

Han får jo fast føde også, men mme i tilleg til fast føde, hjemme så ammer eg han etter fast føde måltidene.

Helsing ei som ikke har peiling ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler HIPP! Lukter, smaker og virker mye ferskere. Og så er den økologisk :) Vi bruker HIPP1 fortsatt til jenta på 8 måneder, HIPP2 hadde vi ikke særlig suksess med. Den er tilsatt noe fiber o.l. for å være mer mettende, men hun har alltid vært småspist på melka så.

Har bare prøvd den og NAN så har ikke så stort grunnlag å uttale meg på da..

Bare for én gang i ny og ne så har jo NAN slike små ferdig-pakker. (Bortsett fra at selv synes jeg det er enklere å dra med termos, vannflaske og pulver enn å måtte få varmet opp den ferdigmelken..)

Skrevet

Jeg tror du må bare prøve deg fram med de ulike typene. NAN, Hipp, Småfolk og Collett er de som finnes. Selv bruker vi Hipp og det er vi klart mest fornøyd med. NAN og Småfolk lukter ikke så godt (og Småfolk gulpet han veldig av da han var mindre). Collett prøvde vi aldri siden vi ble så fornøyde med Hipp. Hvis du bare skal ha litt mme til et måltid eller så innimellom ville jeg heller kjøpt disse små kartongene med ferdigblandet mme fra NAN eller Småfolk. Pulver har jo begrenset holdbarhet så egner seg best for oss som gir mme daglig.

Skrevet

Hei

Slutter meg til tipset om å bruke ferdigblanede-kartonger når du bare har behov av og til. Da kan du velge mellom Nan eller Småfolk. Nan er den enkleste å få tak i.

Du kan bruke nan1 og småfolk1, de er beregnet for hele perioden fra nyfødt til 1 år. Selv om det står fra 4 mnd eller fra 6 mnd på nan2 og småfolk2, så er disse ment for småspiste babyer da de inneholder mer stivelse og jern.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...