Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 De siste dagene har jeg blitt syk. Kraftig influensa, men ikke noe særlig feber. Bare i utrolig dårlig form og får ikke sove om natta. Saken er at jeg ringte på jobb i dag (jobber med små barn) å sa jeg ikke kom i morgen. Da prøver sjefen min å overtale meg til å komme allikevel fordi de er underbemannet. For vis jeg ikke hadde feber så kunne jeg komme. Endte med at jeg løy å sa jeg hadde det fordi jeg ikke vil fungere på jobb. Føler hun prøvde å gi meg dårlig samvittighet. Men det er vel ikke min feil at de ikke har nok folk?
Gjest ->>- Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Næh. Tåpelig å få syke arbeidstakere på jobb med unger uansett. (Selv om jeg blånekter å tro at du har "kraftig influensa" all den tid du er feberfri og på internett).
Gjest Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Du vet da selv om du er for syk til å jobbe, men jeg må si jeg syns det er rart å ringe i dag og si du ikke kan komme i morgen. For det kan jo tenkes at du er frisk i morgen. En annen ting er å ringe og si at du muligens ikke kan komme, men at du vil gi nærmere beskjed. Dessuten har du sannsynligvis ikke kraftig influensa dersom du ikke har feber. Forskjell på influensa og forkjølelse...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Er du syk, så er du syk!!!! Om de er underbamannet, er ikke det hverken din feil eller ansvar. Noen sjefer har det med det å spille på samvittighet for å få løst sitt eget problem med bemanning, så det skaql du ikke tenke på God bedring!!!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Sjefen vil heller at vi sier ifra dagen før vis det er mulig. Slik at hun kanskje får reddet situasjonen. HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Man trenger ikke å ha feber for å ha influensa da....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Slik har jeg det på arbeidsplassen også.Sitter i en lederstilling,og hun som har steppet inn for meg ringer og gir meg dårlig samvittighet flere ganger i uken! Hun er direkte sur og ufin på telefonen,maser om hvor papirer og nøkler ligger! Jeg har forståelse for at hun synes dette er overveldene,men hun takket jo selv ja til å steppe inn for meg!Ikke var det jeg som spurte henne om det,heller! I forrigår ringte hun og var sur fordi hun ikke fant nøkler til et skap.Jeg har ett par hjemme,men ba henne snakke med vaktmester som jeg vet har et par.Men da fikk jeg til svar at det var like greit at jeg sendte mine,om jeg ikke hadde tenkt å komme meg på jobb med det første! Nå tikket det inn en melding om at nøklene fortsatt ikke var kommet (som jeg sendte i går) Og hva får jeg gjort med det,når nøklene allerede er sendt i posten!!!
nick_350414 Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Er du syk så er du syk, men det er jo mulig sjefen din har en del dårlig er faring i forhold til hva folk kaller "sykdom" på din arbeidsplass.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Jo man må faktisk ha feber og diverse andre symptomer som medfører at man er sengeliggende og helt uttafor slik at man ikke klarer å lese avisa en gang, for å ha kraftig influensa, høres ut som om du har en middels forkjølelse!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå