Gå til innhold

Erfaringer med babycomp som prevensjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...

Skrevet

Jeg brukte det som prev. i ca 5 mnd'er.

Så ble jeg gravid! hehe... ;))

Legen min sa at jeg var absolutt ikke den første som hadde brukt Ladycomp, som ble gravid. Så hun anbefalte den ikke...

Skrevet

Jeg brukte den i 7 mnd og ble etter det planlagt gravid med den :-)

Var veldig fornøyd med min LadyComp

Men om jeg tørr stole på den nå vet jeg ikke, for nå er planen at vi har fått de barna vi skal ha... Når jeg brukte den sist var det ingen krise OM jeg skulle bli gravid for vi hadde uansett tenkt å ha en til innen en viss tid.

Skrevet

Hehe, det er det samme vi tenker :) Har ikke tenkt å bli gravid nå på en stund, men er likevel ingen krise om det skulle skje =)

Du får ta kontakt om du vil selge din, de er jo svindyre nye!

Skrevet

Hmmm... Så rart... Men ifølge infosidene er den like sikker som p-piller og jeg kjenner jo flere som har blitt gravid på pillen...

Skrevet

Jeg vet om noen som har brukt den i ca 10 år, og som kun har fått 2 planlagte barn

Skrevet

Åj, og jeg som trodde dette var noe relativt nytt =)

Dersom en deler priser på 10 år +, så er det kanskje ikke så galt likevel :-)

Skrevet

Mulig det er litt kortere tid enn 10 år, men ganske lenge (eldste er 5 år, og de brukte den ei god stund før første barn) Den skal holde i minst 20 år, har jeg hørt.

Skrevet

Hei, jeg har brukt Lady-comp som prevensjon i 8 år! Godt fornøyd!! Og jeg blir LETT gravid! Hvis du skal bruke det som prevensjon- og ikke familieplanlegging der du kan få prognoser on sjanse for kjønn etc- ville jeg gått for lady-comp i stedet for baby-comp! Lady-compen er jo billigere. Den har også 20 års levetid (og 6 års garanti med gratis service), så prisen er slett ikke verst om du sammenligner det med p-piller i samme periode. Mener jeg fant ut at du har tjent inn lady-compen etter noen få år med p-piller.. Og så slipper jo kroppen din falske hormoner!!

Kjempefint å kunne vite akkurat hvor i syklusen man er, vite når el og mensen er forventet. men det funker best om du har stabil syklus, hvis ikke blir det vanskelig for den å forutse når du får EL og den vil bare gi deg rødt lys som sikkerhet.

den skal være like sikker som p-piller om man følger lyssignalene slavisk! Vårt første barn ble unnfanget fordi vi tok en sjans på GULT lys (EL var 1 uke forsinket og LC lyste bare gult (dvs den vet ikke hva som skjer), men i bruksanvisningen sto det at alle kvinner i blant har en syklus uten EL og da vil man få gult lys. Jeg trodde dermed det var det som skjedde, og vi tok en sjans.. Med de følger at vi har ei jente på 7 år nå:) Men det var helt og holdent vår egen skyld (er jo glad for det nå da), for det står jo at både gult og rødt er farlige perioder. El hadde da bare hengt seg opp en uke). Vårt neste barn var planlagt, 5 år senere, og da var det kjempefint å vite akkurat når el inntraff og go for it. Spiren satt på første forsøk.

Det negative med LC (all prvensjon har jo en bakdel!), er at du får ganske mye rødt lys fordi den gir deg en del sikkerhetsmargin rundt EL. Dermed får man rødt lys nesten halve måneden og må bruke annen prevensjon i tillegg (kondom). Før brukte vi pessar i røde perioder, og det funka veldig bra men nå selges det ikke i Norge lenger. Kan jo også hoppe av i svingen selvsagt, selv om det ikke er noen bankers metode. Ihvertfall hvis det ikke er krise for dere å bli gravide (selv om jeg vet om par som kun har brukt hoppe-av metoden i årevis og aldri blitt gravide).

Alt du trenger å vite om LC og bestilling finner du på www.buenaventura.no. lykke til:)

Skrevet

Forresten, jeg glemt å skrive at jeg også har hørt påstander om at noen har blitt gravide ved bruk av LC, men dette ble senere vist at ikke ar tilfellet. Det geniale med LC er jo at den sparer på alle dine data og målinger, og dermed gir den deg også forventet termindato, og dermed er det lett å gå tilbake og se når befruktningen må ha skjedd. I de tilfellene så HADDE det faktisk skjedd på rødt lys, og ikke grønt som de påsto/trodde selv. Det skal være temmelig sikkert altså, om du har stabil syklus og ikke hormonforstyrrelser:)

Skrevet

Jeg brukte BC som prev i ca 1 år før vi begynte å prøve på nr to. Fungerte kjempebra! veldig fornøyd med den både som prev og som planlegger. En venninne av meg har brukt Ladycomp som prevensjon i mange år og er veldig fornøyd:o) Så lenge en bruker den "riktig" skal den være like sikker som pillen. Er endel røde lys de første mnd, men så blir den kjent med syklusen din, og da begynte min å lyse rødt i noen dager hver mnd og grønt ellers. Fikk veldig god oversikt over syklusen min og detvar veldig greit:o)

Skrevet

Jeg brukte ladycomp som prevensjon og det ble jente 06 istedenfor 08 for å si det sånn:) Flaks? ja, for hun er verdens herligste:) men om jeg ville brukt det som prevensjon igjen, nei:)

Skrevet

Takk Gemini7 =)

Jeg har ikke helt forstått forskjellen på babycomp og ladycomp....?

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

hehe =)

Du selger kanskje ladycompen din da....? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...