Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Jeg er sykemeldt, har vært det i 7mnd, og er nå gravid. Jeg har utbet. 5300,- i mnd. i sykepenger og har ikke annen inntekt enn dette. Vil jeg, som enslig mor til barnet som kommer, ha rett på overgangsstønad når barnet blir født?
Gjest ->>- Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Ja. Det er mulig å få overgangsstønad fra to måneder før termin, forresten.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Ja, men littegranne redusert pga sykepengene, eller permpengene,da. De trekker utfra brutto lønn/sykepenger, og de trekker 40% av det du har i sykepenger over 3000 i måneden.Og du skal ha skatteklasse 2 på begge deler. Og du kan få den fra 2 måneder før termin:) Og når barnet er født, så har du i tillegg rett på barnetrygd(og en ekstra barnetrygd som enslig mor), og bidrag fra barnefar.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Tusen takk for svar! Har lest litt rundt på nett og ble plutselig litt bekymret her. Ikke at jeg ønsker at samfunnet skal betale i hue og ræva for meg og mitt barn, men når situasjonen engang er slik. Så tusen takk, nå ble jeg litt lettere her;) (ps. satser på å komme tilbake i jobb når permisjonen er over og det skal bli bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå