Gå til innhold

hvilke vogner velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om dere som får baby i høst vil fortelle hvilke vogner dere har valgt - og hvorfor.. Jeg hadde en quinny/trehjuling til nummer en, men er skeptisk til å fortsette med den, fordi jeg opplevde at den vippet mens sønnen min lå ute og sov i den. Veldig skummelt, stolte aldri på den igjen. Dessuten var bagen liten og vil ikke holde gjennom vinteren. Nå tenker jeg på duo eller kombivogn fra simo, brio eller emmaljunga. Noen innspill, tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Emmaljunga duo edge etter førstemann, og kommer til å bruke denne nå også. Baggen er stor og fin, og liker vogna godt. Den er litt stor og tung å frakte inn og ut av bil og slikt, men det er ikke så ofte jeg gjør det. Har også kjøpt en brukt Emmaljunga søskenvogn for litt lengre turer med begge barna. Den har jeg ikke prøvd med barn oppi enda, så vet ikke helt hvor fornøyd jeg kommer til å bli. Men den ser fin ut da :)

Så jeg liker Emmaljunga, (har også en TFK trehjuls trille etter storebror til byturer og slikt når barnet er større, men det blir nok til neste år.

Skrevet

Jeg har termin i november, så vi har kjøpt Simo kombivogn, bla. fordi jeg synes det er så greit å ta bagen ut og fordi det er plass til voksipose.

Skrevet

Termin i september, og har TFK joggster Twist. Den er stor og god, både med hardbag og som sportsvogn. Samt veldig stødig.

Skrevet

Jeg har kjøpt Simo Kombivogn og har termin 9.oktober. Det eneste jeg har hørt negativt er at vognen kan være tung, men det bryr meg egentlig ikke så mye, det er ikke mange steder jeg skal løfte den, og jeg vil som deg heller ha en stødig vogn. Og de er veldig veldig fine synes jeg:) Synes også Emmaljunga og brio er finfine, men Simo er en favoritt.

jeg kan jo ikke si jeg har erfaring med den siden jeg er førstegangs, men jeg tror den er veldig bra.

Skrevet

Har en Quinny freestyle comfort 3xl og er kjempefornøyd med den. Hadde aldrig noen uhell med den med førstemann. Syns den er god å kjøre både på sommern, som på vinteren

Skrevet

Vi har kjøpt en brukt Emmaljunga City Cerox 360 med City Bag. Vi likte Emmaljungavognene med en gang vi så dem og ville begge to ha en vogn med 4 hjul, men liker at det er to små for da er den litt lettere å kjøre. På denne kan man også lett snu håndtaket over på andre sida slik at de store hjulene kommer foran. Det finnes en nyere modell som heter Nitro City som er litt lettere, men den kan man ikke snu håndtaket på. Jeg har bare prøvd den så vidt (uten baby), men den er veldig god å kjøre :) Har kjøpt Teutonia sitt regntrekk til fordi det er godt og tykt og har en gjennomsiktig kalesje foran så man kan sette fra seg vogna feks utenfor butikker/kafeer osv uten at det regner inn i vogna (her på vestlandet regner det sidelengs for det meste :)

Skrevet

simo kombi her!!:)stødig og god vogn på vinterføre...dessuten er den vann og vindtett...stor bag man lett kan løfte ut...å kjempe god og trille!!!

Skrevet

Har en Brio kombivogn og en Brio Happy duo vogn etter nr. 1 og er veldig fornøyd med disse. Kommer til å bruke Happy til nr. 2 pga at hardbaggen er romsligere og lettere å ta av vognen enn kombivogna sin hardbag.

Har også kjøpt en carena double swing søskenvogn nå, men den har jeg ingen meninger om enda siden den fortsatt ikke er pakket ut av eska.

Skrevet

Jeg har valgt Mountain Buggy, Urban Jungle (tidligere OTH) og har i tillegg kjøpt en Bugaboo Bee trille. Jeg hadde Urban Jungle til mine tvillingjenter og har vært superfornøyd. Den beste investeringen jeg gjorde til dem. Dyr, men verd prisen. Den er lett og kan brukes over alt. Vi har hatt vår med på reiser over alt. Til Nord-Norge, utlandet og på fjellet. Den fungerer i alle terreng. Gleder meg til å ta vognen i bruk i månedskifte oktober/november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...