Tone321 Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Når er det vanlig at barn slutter med å sove på dagtid? Har en sønn på snart 2 som skal bli storebror om 4 måneder. Lurer derfor på om han forstatt behøver sovevogn i barnehagen, eller om jeg kan basere meg på å bruke denne til hans nye lillebror i januar? Noen med erfaring?
Bebés'ilvousplâit Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Først og fremst; gratulerer med ny baby på vei! Det med soving på dagen er veldig forskjellig fra unge til unge. Noen slutter med dagsoving når de nærmer seg 2. Andre sover på dagen til de er 4. Min sønn var i den sistnevnte kategorien Mitt inntrykk er at de fleste trenger en liten dupp på dagen frem til 3-årsalderen, så jeg ville nok sett meg om etter en ny barnevogn til minstemann.
Tone321 Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Takk for svar. Da har jeg et bra argument for å kjøpe den nye vognene som jeg "sikler" etter:)
Ranveig R Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Det vanlegaste er vel at ungane sluttar å sove på dagtid ein gong mellom 2 og 3 år. Eldste vår var 18 mnd då han måtte slutte å sove på dagtid (dersom han sov meir enn 10-15 minutt holdt han det gåande til 21 - 21.30 om kvelden). No er lille 22 mnd og av og til søv ho om dagen, av og til ikkje. Viss vi er i open bhg søv ho ei lita stund i bilen på veg heim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå