Gå til innhold

fragmin sprøyter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommet hjem fra legen nå, og skal begynne på fragmin sprøyter 2 ganger om dagen. jeg liker veldig dårlig sprøyter og ser ikke frem til i kveld til å ta den 2 i dag. noen andre som tar fragmin, blir man mer og mer vandt til å ta de eller? litt fortvilla nå, + at jeg vet lite om det , tar det fordi leiden mutasjon ligger på morsida av familien...

er det noen med litt info om det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt klexane sprøyter hver dag i begge mine svangerskap, det er samme som fragmin. Etterhvert får du teken på det og det gjør ikke så vondt. Blir liksom er vane. Det kjipe med de sprøytene er at de svir ofte litt. Men et tips er hvis de holder litt god romtempratur så er de ikke like vonde. Vil og anbefale deg og stikke på siden av navlen, litt nedenfor. Ialllefall der det er minst vondt.

Jeg tok også pga av leiden mutasjon.

Skrevet

takk for svar:)

tok en sprøyte i stad hos legen å det svei godt lenge etterpå..

et spørsmål til, fikk på blåresept, men blir fortsatt veldig dyrt nesten 300 i uka, ettersom jeg må ha 2 om dagen. nav dekker alt som kommer over 1700?

Skrevet

Man blir vant til å sette de ja, men svir gjør det helt klart.

NAV dekker over 1700,- ja, men du må sende inn det derre egenandelskortet for å få frikort... Det kan noen ganger ta litt tid. Hvis du henter ut i mellomtiden, må du ta vare på kvittering(er) og kreve det refundert av NAV i etterkant.

Skrevet

bra med litt info, aldri gått på faste medesiner før. og legen kommer jeg ikke så lagt med når det gjeller informasjon.. takker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...