Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Ville dere reist til Egypt med ett barn på 4 år? Er det trygt? Er litt nervøs av meg sjønner dere:\ Noen som har vert der nylig eller kjenner noen som har vert der? Ser utrolig fint ut der, men er litt skeptisk.......
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Jeg ville nok valgt et annet reisemål enn egypt pga den store faren for oppkast/diarè. Men om dere velger å reise dit likevel vil jeg i allefall anbefale dere å være ekstremt nøye med håndhygienen, ta med mye antibac og bruke flittig. Husk på at penger er en bakteriebombe. Kan også være lurt å ha med et lite reiseapotek med flytende kull, elektrolyttvæske etc til 4 åringen.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Enig med henne over, veldig vanlig med diare, KRAFTIG diare med sterke magesmerter. Har vært der 3 ganger og kun en tur uten magesjau, men kun den første turen som jeg fikk sterke smerter i tillegg (mulig jeg utviklet resistens etterpå) En annen viktig ting med Egypt er hotelstandarden. Det er etter min mening hotelstandarden som avgjør hvordan ferien blir. Det avgjør kvaliteten på mat, strand og om det er pent eller stygt rundt dere i omgivelsene. Det er nemlig ikke pent rundt omkring i egypt, ei heller naturlig vakre offentlige strender. Hotellene murer inne sine områder og bygger opp vakre omgivelser bak murene (hvis standarden er høy) strendene er også som oftest ordnet på. Det som er positivt med høy standard er at det koster ikke så mye i egypt. Du får høy standard her for samme prisen som ett middels hotell feks i hellas. Vi betalte en gang 13000 for 2 voksne, en uke på 5+ hotell, da i suite som var større enn leiligheten vår på 56 kvm ) Det var Marriott resort, Nama Bay. Det var ett hotellområde på 1x1 km, og det var helt FANTASTISK og vi var ikke utenfor porten en eneste gang. Forteller dette bare for å gi ett inntrykk av hvor mye luksus man kan få ganske billig i Egypt. Vi har nå fått 2 barn og er veldig enige om at vi ikke vil reise tilbake før barna er rundt 10 år. Det er pga bakteriefloraen + at det er vakter med maskingevær som vokter over alt (de skal passe på turistene) men virker jo litt skummelt og ubehagelig. Men hvis man har bestemt seg for å reise til egypt med barn så mener jeg at du MÅ bestille hotell med god standard (da er ofte maten også bra) og pass på at hotellet har egen strand inne på området sitt. Det er vanskelig å finne gode resturanter utenfor hotellene, men spør skandinaver som jobber der, feks reiseguiden eller dykkerinstruktørene- hvor de pleier å gå. Når man reiser til egypt så ønsker man jo gjerne å se pyramidene, men det ville jeg ikke gjort med en 4 åring. Det er mange timer i buss og ekstremt varmt i kairo (var der i mars og da var det 40! grader). Reisen til kairo frem og tilbake med sightseeing tok nesten ett døgn. Egypt er jo ganske trygt, og det har fantastisk liv i sjøen, men det vanskelig å oppleve med små barn.Ta i såfall med redningsvest til mini hvis dere skal ut på snorklebåttur, eller dykking. Lykke til med valg av reisemål.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 var der i desember i fjor. Vi reiste en hel gjeng med barn i alderen 6 mnd-13 år. Det gikk helt strålende. Vi brukte antibac før alle måltider, tørket også av brusbokse ol. Noen i reisefølget var syke ved avgang Norge, dette smittet noen. Ingen ble dårlige av oppholdet. Vi bodde på et flott hotellanlegg utenfor Hurgada. strender, basseng ol var supre. Vi var også i Cairo, dette gikk flott, selv om bussturen var lang. Vi opplevde ingen skumle ting. Vil anbefale. Hvis du er skrekkelig engstelig lønner det seg sikkert å dra til KAnariøyene el..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå