Guttemamma75 Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hovedregelen er jo at etter 3 dager med feber skal lege kontaktes men i disse influensa tider gjelder vel kanskje ikke dette? Småtten har vært syk siden mandags natt og har hatt feber hver dag - rundt 38 fra morgenen og stigende opp mot 40 på kvelden. Har fått febernedsettende når jeg har sett at han har blitt påvirket av feberen (veldig slapp, vil ikke spise/drikke) og allmentilstanden er egentlig ikke så aller verst. Spiser lite men drikker en del og har våte bleier.. Føler vel egentlig selv at det ikke er behov for å kontakte lege for regner med at de vil si at det er influensa men om det er det - hvor mange dager kan man regne med å ha feber da? Det er jo også fredag i morgen og skal han til lege for dette bør det jo bli i morgen for å sitte på legevakten i x antall timer orker jeg ikke om jeg ikke MÅ.. Noen som har råd eller erfaringer å komme med?
Trouble Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Så lenge han drikker og ikke er så veldig svekket så hadde jeg latt være å dra til legen. i disse tider får man ofte til svar å holde seg unna folk, og være hjemme i 7 dager.... er bare enkelte de tar inn med influensa pga svineinfluensa og da må de komme bakveien somoftes Så hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke stresset med lege, så sant han ikke har noen kroniske sykdommer (astma o.l.) ... da kan det jo være litt farligere om det er svineflunso... God bedring te gutten din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå