Gå til innhold

Diskusjon: Tallet på skillsmisser i Norge øker. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange gjør for dårlig research før de gifter seg. Man klarer aldri å forandre en mann, derfor må man ikke velge second best.

Og så tror jeg at altfor mange (både damer og menn) tror at det er grønnere på den andre siden av gjerdet. Det er sjelden det.

Skrevet

Statistisk sett er det flest kvinner som går. Jeg tror kvinner idag er mindre avhengig av å ha en mann, både praktisk og økonomisk, og vil raskere gå om de er misfornøyde.

Skrevet

Fordi det er for mange av sånne kvinner som hun ved-dama i verden. Blir sint om mannen ikke gjør akkurat som hun sier. Så blir det bare krangel og til slutt skillsmisse.

Skrevet

Det jeg har sett er at mange gifter seg for å "redde forholdet" for å si det slik. At mange lever i den tro at å gifte seg forandrer så veldig mye, og at da blir alle problemer løst. Det gjør jo ikke det? Jeg har ikke merket noen forandring ihvertfall :-) har det like flott fremdeles vi ;-P

Og så er det vel mange som skynder seg å gifte seg, uten å ha bodd sammen noe særlig først, og uten å ha funnet ut om de har samme grunnleggende holdninger. For eksempel om de har en automatikk i husarbeid og at det blir greit fordelt, samme meninger om barneoppdragelsen, samme holdning til dyr osv osv osv. hva det nå er det krangles rundt om kring. Er så mye å ta av.

Men såklart så kan det være andre ting også, dette er bare hva jeg har sett i de ekteskapene som ikke har fungert.

Skrevet

Folk legger ikke lengre sin ære i å holde sammen ekteskapet for ekteskapets skyld. Forsvinner følelsene, eller hvis problemene tårner seg opp for mye, så velger folk å være lykkelige alene framfor ulykkelige sammen kanskje? Det er vel et utslag av at individualismen råder og vi verdsetter egen lykke og velvære høyt.

Skrevet

Jeg tror ikke folk tenker "til døden skiller" lenger. Man tenker for kortsiktig, og er ikke helt klar over at et ekteskap er for resten av livet. For veldig mange er dette veldig langt!

Men jeg synes det er bedre å være lykkelig alene, enn ulykkelig sammen med en annen. Hvem synes ikke det.

Problemet er kanskje at de fleste ikke orker å jobbe for forholdet så lenge før man gir opp?

Skrevet

Filmer, såpeserier osv gir folk urealistiske forventninger i forhold til hva livet og kjærligeheten skal være.

Straks de ikke er himmelstormende forelskelse og spenning hver dag så tror de gresset er grønnere andre steder.

Skrevet

Jeg er gift og har den ene foten på utsiden av døra. Jeg har verdens beste mann, men jeg er så sliten! Jeg er så sliten av å jobbe med forholdet i tillegg til alle andre ting som må gjøres. Høres helt j... ut, men jeg er i ferd med å gi opp! Lengter etter fred og ro alene hvor ingen spør hva jeg driver med eller "bryr" seg. Jobb må jeg ha og ungene VIL jeg ha, så da er det dessverre bare å kvitte seg med mannen som kan gjøre hverdagen "enklere". Ikke redd for utfordringene med å være alene med barna! Bare sliten av å få ting til å fungere sammen med et voksent menneske :( Trist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...