Gå til innhold

Hvor lang tid fra åling til krabbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte deres små gullunger fra å åle seg fram med armene til å krabbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her begynte poden å åle seg da han var 6 mnd, nå er han 8, og krabber mest, men åler seg iblant. Det går litt gradvis, overgangen fra åling til krabbing.

Skrevet

Vil bare si at det ikke er alle barn som krabber.

Noen driver bare og åler seg framover helt til de kan gå. Alle barn er forskjellige vet du :)

Jeg kjenner et barn som kun ålte seg framover hele tiden, krabbet aldri (utenom når han glemte seg bort, hehe) men går nå som en gud.

Min datter er 7 måneder og har ålt seg framover i 2-3 uker nå. Virker som om hun vil mer opp på alle fire, men om hun bare åler seg framover istedet, syns jeg ikke det gjør noe..:)

Skrevet

Min eldste brukte mange måneder. Husker ikke når han begynte å dra seg framover med håndflatene, men han gjorde i hvert fall kun det i mange måneder - i turbofart! Krabbe gjorde han først den dagen vi besøkte svigermor, som har vegg-til-vegg-teppe. Da var han elleve mnd.

Småtten nå driver og finner ut av åling og krabbing samtidig nå, virker det som. Skal bli artig å se hvilken teknikk han lander på. :)

Skrevet

Ingen av mine har noen gang åla seg. De krabber kun. Dyttet seg bakover en periode og rullet rundt og rundt, men gikk så over til krabbing.

Det betyr vel at ikke alle åler heller;-)

Begge begynte å krabbe rundt 8 mnds alder. Eldste 11 dager før 8 mnd og yngste 5 dager etter...

Skrevet

Han ålte seg da han var 7 mnd og begynte å krabbe da han var 8½ mnd og så gikk det ikke mer enn noen få dager fra krabbing og til han reiste seg opp selv og gikk rundt møblene.

Skrevet

Min gutt begynte å åle seg framover for en måneds tid siden, rett før han ble 7 mnd. De siste dagene har han så smått begynt å krabbe også, selv om det for det meste er en kombinasjon av åling og krabbing. Regner med at det ikke er mange dagene før han mestrer krabbingen helt. 8 mnd om en uke.

Skrevet

Min begynte å åle seg når han var 5 mnd. Begynte å krabbe når han var 6,5 mnd. Når han var 7 mnd ålet han ikke mer, bare krabbet, og 7 mnd reiste han seg og en uke etter går han rundt bordet. Så han brukte 6-7 uker fra åling til krabbing, men etter det har det gått fort.

Skrevet

Eldstemann vår ålet seg da han var 4 mnd og krabbet da han var 6 mnd. Veldig tidlig ute.

Skrevet

Her tok det noen dager. Hun lå bom stille (bortsett fra rulling) frem tiil 8 mnd dagen sin. Da begynte hun å ktype, par dager senere stod hun og gynget på alle fire, og rett etter begynte hun å krabbe.

Skrevet

Her tok det ca 2 mnd fra åling til krabbing :))

- 1 uke før 6 mnd begynte han å åle seg fremover og nesten ett par uker før 8 mnd begynte han så smått å krabbe. Akkurat 8 mnd krabbet han bare :) Nå er han 10,5 mnd og har gått sine første skritt! :D

Skrevet

min første ålte seg i full fart da hun var drøye 6 mnd, og reiste seg opp når hun var 7.5 mnd...krabbet når hun var 8 mnd;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...