Gå til innhold

er ergo bæresele ett godt alternativ til vanlig bæremeis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en vanlig lillsport bæremeis som jeg bruke frem og tilbake til barnehagen. det tar kun ca 10minut og gå til barnehagen men det er kun opp over bakke når vi skal opp om morgen. å da syns jeg det blir tungt me vogn. men jeg er ikke helt fornøyd me bæremeisen og lurer på om ergo selen eller en annen sele som er beregnet på barn kanskje kan være ett mer behagelig alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ergo er flott til dette - likeledes Manduca. Anbefales :-)

En fordel er det også at du kan bære både på mage og rygg (vet ikke hvor gammelt barnet ditt er?)

Skrevet

JA!!!!

Kommer nok ikke til å kjøpe noe bæremeis nei.

Vi bruker det på gutten vår på 12kg. Bare pass på å sett han godt nedi, og få beina godt ut. -Da blir bærekomforen bra. Kan uten problemer bære han på lange turer, og lillegutt trives! Planen er at lillegutt skal være med på jakt også, i ergo'n (og hørselvern). Den er så liten at jeg henger den igjen på plassen hans i barnehagen :-)

PÅ magen derimot likte jeg den ikke. Ville nok kjøpt manduca i dag, da denne kan utvides å gjøres lenger i ryggen.

Skrevet

glemte helt å skirve hvor gammel hun er ja hehe snuppa er snart 2år (jaja 2år i desember da) og en 11 kg ca..

Skrevet

hvilke av de to (ergo eller manduca) vil dere anbefales for barn på 2 år og opp over da?

Skrevet

og hva med patapum da...? fikk mye og tenke på jeg nå hehe

Skrevet

Har hørt og lest mye bra om Manduca til store barn. :o) Jeg har lyst til å kjøpe en Beco Butterfly II (se www.purnatur.no), den ser veldig kjekk ut! Men muligens bedre til mindre barn enn 2 år?

Skrevet

Har inntrykk av at de fleste som har prøvd både ergo og manduca anbefaler manduca, mye pga av at ryggen kan forlenges.

Jeg ville gått for en av disse, framfor patapum.. Ergo og manduca kan begge brukes på babyer fra de er noen uker gamle (m/spedbarnsinnlegg), og opp til ca 4 år. Patapum brukes fførst fra 8mnd alder (aktuelt hvis dere skal ha flere barn).

Jeg synes for øvrig manducaen ser finest ut... :-)

Skrevet

den var jo kjempe fin, men den blir kanskje mer som patapum gjør den ikke...??

Skrevet

Beco er visst også veldig bra, men en del dyrere enn de andre... Manducaen er lettest å få tak i (-> selges flest steder)

Skrevet

nei dette er siste så det trenger jeg ikke å tenke på. men syns også manducaen såg finest ut..

Skrevet

vi har både meis og ergo. er fornøyd med begge.

med ergoen får du barnet tettere inntil deg og således synes jeg det er lettere å bære henne. - man kan bære på magen eller ryggen (v deg, men bare innovervendt).

meisen er fin når barnet skal se seg rundt - kan jo det i ergoen også, men sitter da mer tett inntil deg og får ikke så god utsikt.

ergoen er bedre når de skal ta seg en blund enn meisen synes jeg.

vi har en "gammel" bergans meis av den enkle typen uten dilldall av noe slag.

for oss er det ikke noe enten eller - men et både og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...