en til -i april:) Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Har nå fått tak i MME uten melkeprotein, men lurer på hvilke grøter dere andre gir til barna deres? Min gutt på 4 mnd har nå fått slik allergi. det er jo bare Nestle sin maisgrøt som det ikke er melkepulver i...og det blir jo litt kjedelig i lengden og bare spise maisgrøt.. Og er det noen som har noen andre ernærings-/mat-råd og tips til hva jeg kan gi til gutten min?
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Du kan jo lage din egen grøt!
en til -i april:) Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 men av hva? Trenger"oppskrifter":)
Berta_78 Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Nestle har en som heter sinLac. Den er ganske søt, så gullet digget den selvsagt. Men man føler at den er litt sukkerbombe.. Jeg blandet den med vanlig havregrøt laget på vann, men det var først da han ble 6 eller 8 måneder..? Husker ikke helt :-) På helsekostbutikkene har de masse greier, speltgrøt og div havre, hirse.. Du kan prøved deg litt frem, jeg lagde endel selv og brukte MME. Men det gikk endel i sinLac også, altså..
Berta_78 Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 ..Ellers er det jo en gylden anledning til å venne barnet til å spise masse deilig frukt og grønt. Prøv avocado, i mange land er det det "første" barn får av vanlig mat. Det er viktig at små barn får mye riktig fett for å utvikle hjernet! Noen blander banan og avocado siden sistnevnte er litt spesielt. Du kan jo begynne å gi most potet/gulrot blandet med MME etterhvert også. Men kanskje du skal holde deg til grøt til baby nærmer seg et halvt år, og prøve deg forsiktig frem.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Sinlac er også melkefri. Eller bruker jeg Holle grøt til mitt barn som har melkeallergi. De har mange melkerfrie varianter. Det du burde passe på da, er at disse ikke er tilsatt jern så det burde du sjekke hos legen. Mini her har jernmangel på grunn av dette, og går nå på jerntilskudd. Ellers anbefaler jeg www.utenmelk.no
Gjest Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Helios sine grøter som du koker selv er fine. Hirse og ris er fine å begynne med, lag spesielt ris litt løs, tynn. Ha oppi cocosa, kokosfett, helsekost, smaker nydelig og småtasser digger det, en liten slump med god økologisk rapsolje, litt brennesle te som du har stående. Sviskemos eller annen frukt, bær. Jeg anbefaler pære før eple, mer fiber i pære og mindre allergen. Avokado som noen foreslo ovenfor er også fin. Man kan også søte grøt med rismalt, helsekost. Fett er viktig for de små. Mine fettkilder til minsten, 8 mnd er foreløpig rapsolje, cocosa, avokado, har så vidt gitt minimalt smør. Venter helt med melkeprodukter til etter et år. Sinlac er etter min mening sukkerbombe og ikke næring til barn. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå