Gå til innhold

Tar man vaksiner på 5 mnd kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kontroll den 8.sept og lurer litt på om man tar vaksiner da? Og hvilke er det i så fall?

Jenta mi reagerte med feber, og var våken hele natta og gråt da vi tok vaksiner på 3 mnd kontrollen så gruer meg hvis det blir enda en sånn dag/natt til. Og ikke minst; faktisk det å være på helsestasjonen. Sist fikk jeg "kjeft" pga jeg ikke ville holde hu når de tok vaksinene. Jeg sa i fra om at jeg ville heller at ei venninne av meg skulle holde henne og så skulle jeg bare trøste etterpå. Men NEI, det fikk hun IKKE lov til. Hun ble sur og hentet en helsesøster som skulle holde. Så det ble jo en kjempekoselig da! Eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På 5 mnd kontroll får de samme vaksinen som ved 3 mnd. Men trenger ikke å få reaksjon på 5 mnd fordi om det var det på 3 mnd.

Min gutt reagerte på 3 mnd, skrek i timesvis. Fikk ikke feber, men hadde tydelig vondt i kroppen. Etter 5 mnd vaksinen reagerte han ingenting.

Men at de skriker pga feber og/eller ubehag en natt er da bare noe en må godta når en er småbarnsforeldre enten det er pga vaksine eller sykdom. Det hører bare med.

Skrevet

ja man tar samme sprøyte på 5 mnd kontrollen som på 3 mnd.

Det hørtes merkelig ut.. er vel det samme for helsesøtra hvem som holder barnet?!!

Her er det pappaen som holde, og jeg som trøster :P

Du får bare si fra denne gangen at hun får hente en annen helsesøster som kan holde, visst ikke du vil selv. Det bør de da klare.

lykke til :) får håpa jenta di ikke reagerer denne gangen :)

Skrevet

Selvfølgelig så godtar jeg å være våken en natt. Det jeg gruer meg til er at hun ikke har det bra. At hun har det vondt.

Pappaen får ikke vært med så det går ikke her. Men når helsesøster kom og holdt sist gang roet jenta mi seg veldig fort når jeg tok hun etter vaksinene hadde blitt tatt. Så jeg vil nok gjøre det sånn denne gangen også. Bare de går med på det og ikke begynner å kommentere det igjen nå da.

Uansett, gleder meg til å endelig få vite hvor lang hun er!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...