Gå til innhold

HJELP!!!!! ang ultralyddiagnostikk forklaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

va på kontroll etter magesmerta over 1 døgn på lørdag. men dem bare skjekka me å sa alt va i orden. sikkert magesmerta sa na dama(noe e ikke tror d va da men, men har de ikke no da). ikke noe forklaring på ka som sto på ta blå ultralyddiagnostikk arke.

der sto d på BPD(hodediameter) at d va minus 6%. 65 i uke 26+4 ... på vekt/vekst% står d OK med minus 6% foskv. eller noe sånt

ka betyr d?????og leie H/B????

ellers va måla 67 MAD med 0 oppi høgre hjørne(sikkert ikke avik), 50 på FEMUR, leie H/B

syns d e så dåli dem forklare ingenting........ 14 daga t e skal t jordmor også......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie H/B= Hodeleie Bevegelig

Nå har jeg ikke arket forran meg, så alt det andre vet jeg ikke. De måler hodeomkrets og lårbein vet jeg i allefall. 6% avvik er ikke så mye, og kan fremdeles forrandre seg :) Jenta mi hadde avvik, men ble født med vanlig fødselsvekt likevel.

I Molde du tok UL?? Fikk du bruke det nye apparatet demmers, det var myyyye bedre enn disse gamle slitne.

Skrevet

Ikke bry deg om detaljene på arket. Disse avvikene i prosent sier noe om hvor babyen din ligger i vekst i forhold til gjennomsnittet av alle ufødte babyer i Norge på din uke. Det som for den som ikke "kan" språket, ser det ut som prosenten viser et avvik, men slik er det ikke. Man kan godt ligge noen % utenfor gjennomsnitt og fremdeles ligge innenfor normalen. Tenk bare på deg selv; Gjennomsnittlig lengde i Norge er 172 cm for kvinner. Om du ligger flere prosent over/under dette er du fremdeles frisk og normal:)

Det som ble skjekket på ultralyden var om babyen vokser innenfor normalverdiene, ikke gjennomsnittet. I tillegg så de på liv/bevegelse ol.

Håper du ble litt beroliget nå, og at du slipper å plages med magesmerter fremover.

Klem fra meg,

Skrevet

Du har nå sikkert vært på ord ul også du?? Var hodeomkretsen normal da, uten avvik fra eller til? :) Babyer vokser ikke helt likt heller inni magen, så det kan jo rette seg ut.

Hvis de har sagt at alt er vel med barnet i magen, så ville jeg stolt på det, med mindre du har en skikkelig uggen følelse.

Dessuten så kan du ringe til JM og forklare din engstelse, så vil hun nok finne rom til en forklaringstime til deg. Min JM er i allefall veldig grei sånn, bare sender melding så får jeg svar når hun ser den. :) Er ikke noe artig å skulle gå å tenke triste tanker unødvendig.

Skrevet

takk for svar:)

molde ja. e ikke heilt sikker på om d e nytt eller gammelt aparat. stue 1 som e har brukt å vært mest på.

regner me de har sagt d vist noe ikke va slik d skulle.... e han lik far sin så får han sikkert ikke så stort hode:)

Skrevet

Ok.. :) Det er ett av de gamle. Var der i dag og hun dama kunne egetnlig ta ord ul på meg i samme slengen, siden jeg var langt nok på vei, men jeg fikk komme tilbake på ord ul den 18 sept som planlagt, siden det nye apperatet er mye bedre å måle med og ga mye klarere bilder. De brukte det på tidlig UL, så derfor kommenterte jeg det for henne.

Synes det er greit å få mest mulig rett termin :)

Skrevet

ja d e greit me tanke på overtid og sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...