Gå til innhold

Baby 6-7 mnd., hvor lang tid mellom måltidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok litt rutine-dyr og tar meg selv i å tenke 3 timer mellom måltidene til snuppa, og da er det ofte hun får mat selv om hun ikke har vist tegn på at hun var sulten enda.. Hva gjør dere, venter til de gir tegn på sult eller gir mat når det er gått så og så lang tid fra sist måltid?

Hvis hun "forteller" at hun er sulten før det er gått 3 timer får hun selvfølgelig mat før 3 timer er gått! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 7 mnd og spiser ca hver 4 time(bortsett fra på natta). Så hun spiser 4 måltider per dag. Det har hun gjort lenge men når hun var helt liten spiste hun hver 3 time. Men jeg tror ikke de har behov for det når de begynner å bli større+ at de sier jo ifra når de er sultne selv. Jeg ville vel latt henne regulere det selv. Når de spiser sjeldnere vil de jo som regel også spise litt mer per måltid.

Skrevet

Har ganske faste rutiner rundt måltidene, selv om det selvsagt blir krøllet litt opp i når snuppa bestemmer seg for å våkne fem om morgenen i stedet for seks (gjesp...). Men dagene skal egentlig se sånn ut:

- grøt kl 08

- middag 13-14-tiden

- grøt 17:30

Så fyller jeg på med litt pupp innimellom når hun er sulten (vanligvis i 10-11-tiden når hun våkner etter morgenduppen, så igjen et par timer etterpå. Middagen kommer ca en time etter amming nr. 2, og så er det pupp i 17-tiden. Det er hvertfall helt tydelig at puppen metter ikke særlig lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...