Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Benytter dere dere noen gang av holdbarhetsgarantien deres?? Den som sier at varer som går ut idag eller imorgen kan man få uten å betale for den...? Jeg gjorde det for første gang igår, men synes det var flaut. Går jo ikke rundt og letere etter gamle varer, men synes jo alltid det er greit å spare litt penger dersom jeg kommer over noe(er jo mye annet å bruke de på). Dessuten er jo ikke varene dårlige..... Hva gjør dere??
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Nei det gjør jeg ikke. Tenker rett og slett ikke over det, gidder heller ikke bruke så mye energi på det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Nei, er ikke sånn at jeg går og leter heller akkurat. Men hva gjør du dersom du oppdager at det du uansett skal kjøpe går ut på dato i morgen (og du husker at du da kan få varen gratis)? Betaler du for varen, kommenterer du datoen til vedkommende i kassa eller finner du deg et annet produkt? Bare lurer... HI
Miss Honey Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 tror jeg hadde sagt fra da ja! hadde nok bare sagt: ser denne går ut på dato i morgen så den slipper jeg vel betale for.. hadde ikke blitt flau.. hadde vært noe annet hvis jeg hadde funnet FLERE varer som var utgått på dato. hehe... jeg prøvde meg på det der frukt-greiene en gang.. for i reklamen sier de at hvis du finner frukt som ser dårlig ut, kan du gå rett i kassen og få dobbel pris. "se på det som finnerlønn!" sier de i reklamen... jeg hadde så fryktelig lyst på jordbær en dag! men i den eneste korga de hadde igjen var det minimalt med spiselige jordbr. så jeg sa: "jeg vil ha disse men vil ikke betale for de" da fikk jeg til svar: "da får du ikke kjøpe de!" jeg sto en stund og kranglet for det er ikke det de sier i reklamen og jeg hadde lyst på jordbær! til slutt sa jeg: "ok, skal betale for dem" (SÅ lyst på jordbær ja!) men hun ga seg ikke. jeg fikk ikke kjøpe dem for hun var redd jeg da skulle komme tilbake og kreve dobbel pris!! kjenner fremdeles jeg blir forbanna når jeg tenker på det
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Jeg tenker heller ikke over det. Men syns ikke det er rart at andre gjør det. Har du mulighet til å spare penger, så syns jeg det er kjempe flott Syns det er fint at du gjør det jeg.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Det som er greiene med sånne "dealer"-spesielt den med frukten, har også sett andre ha samme, f.eks om du ikke er helt fornøyd får du pengene tilbake, er at det er så få som husker eller gidde å benytte seg av det. Det er litt salgstriks. Derfor blir de sikkert litt paffe i kassa når noen krever det de lover! Men akkurat derfor er det jo kjempebra at du gjør det! Personlig ser jeg aldri på holdbarhetsdatoen, jeg har det bare ikke for vane. Sikkert litt dumt. Jo, eneste er melka-prøver å finne en med lengst mulig holdbarhetsdato, for jeg drikker ikke så mye av det Stå på krava!
Mamma til*2 jenter* Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Denne tråden likte jeg.... Jeg jobber selv på Kiwi.... Jeg syns i bunn å grunn alle desse GARANTIENE burde Kiwi bare glemme.. Vi har iløpet av en dag...3-4 stk som kommer inn,er i butikken i 30 min,noterer opp datoer å legger dårlige datoer BAKERST i alle hyllene(dette er ikke lov). Finner de noe som er utgått på dato er det den lengste regla å de tar opp SÅ mye tid iløpet av en dag... Ellers er det 2 faste personer som tar frukten vår hver dag... De får 2-3 timer til å ta frukten før de har andre ting å gjøre.. Ver dere hvorfor???? Kiwi har IKKE RÅD til å ansette noen kun som fruktansvarlig... Skal vi ha en sånn garanti i en butikk må det være folk som jobber med frukten hele dagen. Eneste avtalen jeg ser noe fornuft i er bleieavtalen der du får hver 4 bleiepakke gratis... Jeg synes Kiwi burde satse på Frukt-kvalitet der butikken går inn for å ha god frukt isteden for å si at folk kan komme inn å ta med seg frukt som er dårlig eller som SER DÅRLIGE ut... Vi som sitter i kassen å sliter rompa av oss for å gå å notere ned datoer på alt å huske å ta ut varene(noe jeg synes burde gått via et datasystem sånn vi slipper utallige timer i uken med notering av datovarer)... Få vekk alle desse garantiene å heller fokuser på renhold å god frukt..
Gjest Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 De som sitter i kassa skal også spørre kunden om de er fornøyde med f. eks paprikaen eller bananene som kunden kjøper dersom de i kassa syntes de ikke så helt perfekte ut...dette for at kunden ikke kan komme tilbake og kreve dobbel pris... har jobba på kiwi i 10 år når jg var yngre...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Jeg handler ofte på Kiwi, sjekker alltid (med mindre jeg glemmer meg bort en gang) holdbarhetsdatoen, og velger alltid det som holder lengst. Dete r fordi jeg tisdligere ofte har lbitt skuffet og kastet bort mye penger på dårlige varer. Og kjøttvarer sjekker jeg i tillegg emballasje/farge på, så jeg er siker det ikke er hull. Holder varen ikke lengre enn en uke, kjøper jeg det ikke. Noe annet er om jeg har planlgalt noe til middag samme dag, og det eneste de har er dato samme dag/dagebn etter, da sier jeg selvfølelig ifra og at jeg ikke skal betale full pris. Er en bevisst forbruker på kvalitet, men ikke på pris (går mye penger på mat, tenker ikke på at jeg skal kjøpe det billigste, for å si det sånn.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 HELT ENIG!! Ser jeg en kunde med dårlig frukt sier jeg fra umiddelbart...sånt tolerer jeg ikke!! Jeg går selv fra kassen å henter en ny å bedre frukt til kunden.. Vi får veldig ofte skryt av frukten men ser mye som kan forbredres.. Jeg vet bare selv hvor sint jeg hadde vært hadde jeg komt hjem med en paprika som var full med mugg inni eller en agurk som er helt myk. Men om man skal ha garanti på frukt SKAL man ha en fulltidsansatt som hele dagen jobber for å gjøre frukten bedre å få den til å se NYDELIG ut..
Gemini77 Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Nei det har jeg aldri gjort. Har aldri tenkt over det, samtidig som jeg ønsker varer med lengst holdbarnhet da jeg ikke ønsker å ha mat i kjøleskapet som går ut samme dag.
Miss Honey Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 jeg må bare si til deg som jobber i kiwi at jeg ikke er den som går og leter etter dårlig frukt eller dato! jeg er faktisk kjempefornøyd med butikken og de som jobber der er kjempehyggelige og for ikke å snakke om frukt og grønt: kan ikke kjøpes andre plasser! bor imellom kiwi og en stor coop butikk. hvis jeg handler på coop, kjper jeg aldri frukt. da går jeg heller opp til kiwien etterpå. etter jeg kjøpte frukt og grønt for mange hundre kroner en gang på coop og endte opp med å kaste over halvparten for det ikke var godt eller var rottent i midten, kommer jeg ALDRI til å kjøpe frukt og grønt andre plasser enn kiwi igjen. har ALLTID vært fornøyd med det på kiwien. det er rart, for selv om det er samme merke, så er det myyyye bedre kvalitet på frukt og grønt fra kiwi!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Jeg jobber også på Kiwi. Vi HAR en fruktansvarlig og det er fint sjelden frukt og grønt er dårlig hos oss. Vi hiver det ut med en gang, Og dessuten så går vi over alle kjølevarer hver kveld og plukker datovarer. Men det hender jo vi blingser, noe "datojegerne" nyter godt av. Helt ok ordning, men det tar mye tid, når noen kommer med datovarer...
Sjarmi Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 He he så en dame som gikk inn for å finne gamle varer engang. Hun hadde en liste hvor hun hadde skrevet opp alt som hun visste gikk ut på dato. Hun gjorde nok dette ofte. Hun hadde kurven full av like ting. Blant annet Lacerol pastiller......sikker 40 poser. Hun tømte alle piggene. Kjente at jeg ble flau på hennes veiene. Hadde det vært en ting jeg måtte hatt så hadde jeg sagt ifra i kassa om jeg hadde sett det. Men pleier sjeldent å sjekke datoen på varene....noe man egentlig burde gjøre for det er mye gammelt i butikkene!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Neimen, jenter, da. Hvis dere jobber i kiwi, vet dere da også at dere skal håndheve disse avtalene uten å mukke! Kommer en kunde tilbake med en dårlig frukt, skal dere gi dobbelt pris tilbake MED ET SMIL! Samme med holdbarhetsgarantien! Hvis en kunde kommer med en dårlig paprika, får vi ikke lov til å tilby oss å gå og bytte den ut med en bedre før kunden betaler. Da viser vi jo at vi ikke mener noe med garantiene våre, da. Og hva slags signal er det å gi kunden??? Det er lett å sitte i kassa med den holdningen at dette er pes, men tenk på smitte effekten overfor andre kunder, da, som hører på! Hvor mye hyggeligere og positivt virker det ikke hvis man smiler seg gjennom disse situasjonene? Men jeg trodde da at alle butikkene hadde frukt og grønt-ansvarlig. Da er det kanskje en selv-eid butikk, hvor sjefen tror han sparer penger på å ikke ha det? Det tror jeg neppe han gjør, da... Bedre å ha en flott disk enn at kundene skal kjøpe det et annet sted!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #16 Skrevet 3. september 2009 Det synes jeg du skal gjøre! Om ikke akkurat lete etter dårlige varer så mener jeg det skulle bare mangle at man slipper betale for utgåtte varer. Butikken må vel stort sett hive dem likevel? Har irritert meg mang en gang over å kjøpt dårlig mat, enten det er råtten frukt eller varer utgått på dato. Har aldri benyttet meg av denne garantien selv, men det er mest fordi jeg handler lite på Kiwi og fordi jeg glemmer det. Kjenner forøvrig til en dame som har som "hobby" å gå på Kiwi og lete etter disse varene, det er vel å gå litt langt....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #17 Skrevet 3. september 2009 Det er mange av de "jegerne" hehe;) Helt ok:))
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #18 Skrevet 3. september 2009 Hehe, blir ingen listeskriving på meg, men lurer på om jeg skal bli litt mer obs om ikke annet Ser at noen vil ha mat som er holdbare lenge. Skjønner det argumentet på enkelte varer, men f.eks kjøtt er jo bedre når det er rundt datoen som de har ført opp at den går ut! Dessuten kan jo ting fryses ned dersom det ikke spises med det samme... HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #19 Skrevet 3. september 2009 handler aldri på kiwi,for dårlig butikk,og annsatte. har sendt klage til sjefen til distriktet,for å gjøre han oppmerksom på de ansatte. (var en spesiell episode,men har alltid vært sånn,så det toppet seg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå