Gå til innhold

Hvor lange turer pleier dere gå/jogge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne å gå, kanskje få meg selv igang til å jogge etterhvert, men hvor langt burde jeg gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man går,- gå i 40 min-60 min..I raks gange...Ikke tenk på hvor langt til å begynne med,- men hvor lenge.... SÅ kan man øke lengden når man bruker "for kort tid":.Det samme når man begynner med jogging..Bestem deg for å holde ut så og så lenge....Gå så og så lenge og jogge igjen..

Når man bli bedre trent så kan man begynne å sette seg "distansemål":.Jeg har etter 6 år med trening begynt å tenke lengde fremfor tid jeg bruker...Og jogger løyper mellom 7 km og 2 mil..Avhengig av lyst den dag..Bruker da 45 min på korteste og litt over 2 t på lengste...

Skrevet

jeg går nå, prøver å gå rask, bruker vel 45 min ca på 4,9km.. Det er en veldig fin løype her da, så lurte på om det holdt liksom, håper jo såklart å få litt resultater etterhvert :)

Men takk :D

Skrevet

For det første så ble jeg annpusten av å lese det svaret over meg her hehe :P

For det andre: når jeg går tur så går jeg raskt i 40 min. ca. Jogging gidder jeg ikke,har ikke kondis til det der.

Skrevet

Jeg går glatt to mil og kan vel løpe en mil om enn i noe lavere tempo enn for 10 år siden. For å få noe treningsverdi ut av en gåtur mener jeg 5-10 km er passe. Hvis man ikke er ekstremt overvektig og sliter med helsa sånn ellers. Og da bør du gå så fort du orker.

Skrevet

Det tror jeg er bra nok.... Etter en måneds tid så kan du etter å ha gått ta noen intervaller før du går inn....Spurt i 20 sek, hvil i 10 sek åtte ganger......Noen uker med dette og du vil snart være istand til å jogge deler/hele løypa..FØles ikke effektivt der og da,- men lover deg at den intervalltypen er super for kondis :o) Man må spurte så hardt at de siste fire er nesten umulig og fullføre..:o) Hardt,- ja, men tar bare 4 minutter av dagen din :o)

Skrevet

Ja merker av og til at jeg vil prøve å jobber litt, føles deilig :) Kanskje jeg skal utvide løypa mi litt snart :D

Skrevet

mente såklart jogge litt ;)

Skrevet

Begynn å løpe litt på samme strekningen. f.eks løp en liten strekning og gå en strekning. Selv bruker jeg mellomrommet mellom lyktestolper som løpe og gå avstander, så jobber jeg meg opp ved å øke løpingen og kutte ned på gåing. Flott med intervalltrening og løping gir langt mer kondis og beinstyrke. Hver forsiktig i begynnelsen da kondisen øker fortere enn styrken i beina og man da fort kan få belastningsskader. (er i hvertfall min erfaring)

Skrevet

Jeg pleier å gå i en times tid. :)

Jeg får sikkert ikke den store treningseffekten ut av det, men bevegelse er det jo. Og jeg har funnet ut at for min kropp er det viktigste at den er i regelmessig bevegelse. Har ikke råd/tid til treningsstudio for tida og hater jogging, så da får jeg gå en stund til:)

Skrevet

Jeg jogger ulike løyper som vanligvis tar mellom 40-60 minutter (7-10 kilometer ca. kan jeg tenke meg).

Ellers går jeg også turer i raskt tempo (og jogger innimellom), og har løyper med mye motbakke, og de tar mellom 55 min. og 2 timer, alt etter hvilken jeg velger.

Skrevet

Synes det blir litt feil å si at man må gå 4-10 km for å få utbytte av det. I begynnelsen holder det med 2-3 km. Er du ikke vant til å gå så mye, så hjelper det godt.

Det er ikke lurt å ta for hardt i i begynnelsen, da mister man bare treningslysten. Gå så langt du gidder og orker i begynnelsen, og så kan du legge på litt.

Jeg gikk 2 km hver dag i fire måneder, og gikk ned 10 kg. (Var selvsagt med sunt kosthold også)

Nå holder vekten seg stabil, og jeg er nødt til å gå/jogge lengre for å få utbytte av det, og bygge muskler.

Er det samme som med styrketrening det, man må begynne litt forsiktig.

Hilsen treningsnarkoman..

Skrevet

Ja, det er dant. man starter forsiktig og øker etterhvert. Men det er lurt å ihvertfall presse seg LITT, ellers går det veldig sakte fremover.

Skrevet

Ja, det er jeg helt enig i :) Spørs jo også helt på formen..

Skrevet

Joda. Jeg leste om en kvinne som slanket seg 100 kg eller mer og hun var utmattet etter en tur rundt kvartalet. Jeg personlig syns ikke at 2 km tur gir meg noe særlig, men kan forstå at en fullstendig utrent og overvektig person kan ha nytte av det. Uansett er det bedre enn ingenting. Jeg tror (og håper) at en sånn nogelunde normalt frisk og om enn noe overvektig kvinne i tjueåra fint klarer en 5-6 km gange. Om hun tar tiden til kjelp.

Skrevet

Hei hei

Jeg går tur hver dag, utenom søndager ;) på ca 2-3 timer.

Går i rask gange, og det er kjempe deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...