Gå til innhold

har du en 9 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vet du kanske hva det innebærer! Dette er jo en førtidspubertet alder føler jeg..

Jeg har en jente som har super komplekser for at øynebrynet hennes er iferd med å vokse sammen på midten..

Jeg har prøvd: se på alle andre sikkert andre som har det sånn,ikke bry deg og det bare du som ser det..

Men den gang ei,hun er lei seg og nekter å klippe luggen slik at hun kan skjule dette på best mulig måte.

Har prøvd å ikke legge vekt på dette problemet for at det ikke skal bli til et problem-uten nytte!

Hva ville du gjort? vente til hun kom hjem gråtene for komentarer for det? eller gjort noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm..dette er ikke lett.

Har selv en 9-årig gutt, og han er veldig opptatt av klær, sko osv...viktig å se "kuul" ut:) Jeg har ikke oppfordret til dette i det hele tatt, men ser at dette er noe som er kommet med alderen.

ER øyenbrynet til jenta di sammenvokst på midten, i forhold til "normalen"? Selv om jeg i utgangspunktet ikke synes det er OK å legge vekt på utseendet i denne alderen, kan jeg godt forstå at dette kan være noe som plager henne veldig. Vi snakker jo om "midt i ansiktet", og andre barn kan jo være ganske ondskapsfulle ift kommentarer osv.

Tror faktisk jeg ville vurdert å "fikse" litt med en hårfjernigskrem, bare akkurat i midten. Dette er jo en fryktelig enkel løsning på et problem som sikkert ikke blir mindre med tiden.

Hadde ikke gått med på å plukke hele øyenbrynene, men å ta bort litt akkurat over neseryggen synes jeg ikke er så drastisk.

Lykke til:)

Skrevet

Uff... sånt er ikke lett. Har selv en 9 år gammel jente og både hører og kjenner førtidspuberteten hver dag:)

Som hun andre her også sier. Om det faktisk er noe mer enn normalt, går det an å fjerne litt kanskje?

Vi har heldigvis ikke hatt dette hjemme hos oss ennå, men regner med at slikt kommer snart.

Er det noen/fler som har kommentert dette til henne?

Jeg ser ikke noe stort problem med å fjerne litte grann om det faktisk er et problem . men samtidig vil jeg ikke oppfordre en 9 åring til å begynne å "fikse" slike ting.

Lykke lykke til...

Skrevet

Det er ikke snakk om veldig tett grov hårvekst her,men klart det synes jo ja..Tanken med å nappe har slått meg så regner med at det blir til det! som du sier er det jo en enkel løsning!

Takk for utfyllende og saklig svar!og ikke minst god forståellse!

Skrevet

08:50

Hun har ikke nevnt komentarer men har sagt ordrett at det er nok bare snakk om tid! For hun vet jo åssen de snakker om hverandre..

Blir nok til at jeg napper det verste,For alt jeg vet kan det godt hende at hun synes det er så smertefullt at det ikke er verdt det,og da er det kanskje ikke så farlig likevel :) Så føler at jeg ikke taper noe og samtidg har prøvd å løse problemet.

Husker selv at jeg synes det føltes ondskapsfullt og bare bli blankt avist av mine forledre når jeg var rundt 10 år og hadde samme problemet!

Så jeg vil gjerne spare hun for den vonde følsen enn å overse henne i denne saken.

Men det er ikke lett når de små blir større og problemene blir anderledes!

Takk for svar!

HI

Skrevet

Denne alderen er ikke lett. Har selv en 9-åring i hus og her går det i slanking og vekt. På tross av at hun ikke på noen måte har behov for å slanke seg.

Vi har heller ikke hatt noe fokus på dette i hjemmet, men dette hjelper så lite når klassevenninner sier hun ikke må spise så mye for da bli hun fet. Hun spiser dermed veldig lite og er egentlig for tynn. Har prøvd å snakke med henne, men hun er så opptatt av denne store magen sin som gjør henne så fet , at jeg ikke kommer noen vei. Vi har også snakket om sunn mat, at kroppen trenger næring for å kunne ta til seg kunnskap og vokse. Men er blitt temlig rådvill

Etter at dette startet har jeg snakket med læreren hennes. Hun sier hun ikkje har oppfattet slik mobbing i klassen og at det er mulig min jente kun føler dette. Læreren mener dette er helt uakseptable komentarer og har tett det opp generelt uten bedring. Har også snakket med helsesøster, men hun vil ut og ta den ene som dattera mi har navngitt. Og det blir jo heldt feil.

Jeg tror jeg hadde sett det litt ann, eventuelt stusset litt. Vet om andre som har gjort lignende ting i forhold til tidlig hårvekst under armer og slikt. Da har barna ofte roet seg, og problemet har forsvunnet.

Det er da bra du er obs. Jenter er slue mobbere og dermed veldig vansklig å oppdaga for lærere.

Skrevet

Jeg har en gutt på 8,5 år og førpuberteten er virkelig på vei ja, merker det særlig på et utrolig svingende humør..

Det jeg har skjønt er at det er fryktelig viktig å ikke skille seg ut, så hvis datteren din føler hun har helt forskjellig øyebryn enn alle andre er det klart hun synes det er fælt. Jeg ville nappet litt så det ble mellomrom mellom dem jeg.

De er så sårbare i denne alderen og det skal lite til før selvtilliten får en skikkelig knekk. Har selv en kusine som hadde en litt spesiell nese og for henne ble det så ille at om hun kom inn i et rom hvor noen lo løp hun gråtende ut helt overbevist om at det var henne de lo av. At de ikke hadde sett på henne enda og allerede lo da hun åpnet døra var logikk hun absolutt ikke hørte på.. Unner ingen å bli så usikker på seg selv, og "problemet" til din jente er jo ikke noen stor greie å gjøre noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...