Gå til innhold

far + sykehusopphold st. olavs/ orkanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om far får være med meg på sykehuset under hele oppholdet der? skal etter retten føde i orkanger, men hører rykter om at far ikke får bo der mer enn den 1. natten.

Det har seg sånn at samboern min ikke har lappen, og vi bor ca 2t unna sykehuset. litt vel dyrt å ta inn på hotell for 3 dager.

Lurer på om jeg heller skal prøve å få komme til st. olavs i Trondheim for der får man vel familierom eller lignede under hele oppholdet?

Noen som vet noe om va som er vanlig i forhold til far på sykehuset? er i uke 38 så det er vel kanskje for seint å bytte sykehus nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, måtte bare svare, selv om jeg ikke vet svaret på spørsmålet ditt. Lurer egentlig litt på det samme. Selv bor jeg en time unna.

Når har du termin, jeg begynner på uke 38 i morgen, termin 27 sept. Kanskje vi møtes der? Siden du bor så langt unna går det jo an å høre med sykehuset om far får sove der, det kan godt hende de er åpne for det.

Skrevet

har termin 20. sept:D men håper på neste uke;) må nok ta en telefon til orkanger å mase litt på dem, så en litt bekymra far får svar:p kan godt hende vi møtes ja:)! har du hørt noe om besøksforbud ifht manne/ svine innfluensaen?

Skrevet

Hei. Jeg skal føde på orkanger med termin 26 september. Fødte der for 3 år siden også. Far får være der så mye dere vil, men han må betale en symbolsk sum etter det første døgnet mener jeg å huske. De satser på familierom. Så blir det jo selvfølgelig en annen sak hvis det er fult og vi blir liggende på tomannsrom ,men det prøver de å unngå så lenge som mulig, og da er det vel en del som reiser hjem istedet:-) Kjempefin plass å være ihvertfall, rolig og koselig personalet.

Skrevet

Jeg har forresten hørt at et besøksforbud er på gang for andre enn far og søsken, men det er jeg litt usikker på.

Skrevet

På st.olavs får man enmannsrom uansett om man ligger på barsel eller på hotellet. Begge plasser må far betale en liten sum for å bo. Husker ikke hvor mye, men er inkludert frokost på hotellet.

Skrevet

ook tusen takk for svar:D får satse på orkanger først og fremst da:) vet uansett ikke hvor villig ambulanse folkan e til å kjøre rett forbi ett sykehus til ett annet bare for min skyld.. Kansje vi møtes der, vis han til min store fortvilese kommer på overtid.. Har prøvd å forklare han att sengetøyet og vogna hannes støver ned vis han ikke finner veien ut snart, men d virker ikke som han er interessert i å høre på hva jeg har å si. Han bli helt sikkert like sta som pappan:p

Skrevet

Slenger bare inn en kommentar angående St.Olavs som småtroll er inne på.

pga svineinfluensa er det restriksjoner på besøk etter fødsel. I allefall om man ikke havner på barselshotellet (eller hva det heter).

Det henger opp skilter om at besteforeldre kan innvilges et kort besøk, men ikke tante og onkler og venner osv.

Så far og søsken får nok være der så mye de vil, men ikke så mange fler. Slik forsto jeg det i allefall.

Ellers mener jeg å ha lest at far betaler ca 200 natten med frokost og regner med det gjelder både barsel og hotell.

Mulig jeg betegner føde/barsel og hotell med feil navn, men jeg har ikke vært innlagt der enda :)

Skrevet

Hei!

Jeg fødte på orkanger i april08, og da fikk vi familierom. De har minst 2 familierom med dobbelseng, resten er enkelt/flermannsrom... Pappaen var hos oss hver natt (han dro på jobb på dagtid, men hadde selvsagt lov å være der hele døgnet), tror han betalte rundt 150kr døgnet for sengeskift og mat. Synes det var veldig lite mat å få på orkanger, håper det er bedre denne gang. Har termin 8.sept, denne gangen skal far være hjemme med storebror:) Ellers har jeg lite å utsette på OSS, masse trivelige mennesker der.

Var å besøkte en venninne på st.olavs, virkelige flotte rom der! Kun enkeltrom, med tv, internett, eget bad/stellerom(!), luftebalkong, masse mat, og god plass til far på sovesofa. Skulle gjerne født der, men orkdal er nærmest og greiest for oss med tanke på kjøring/besøk og parkering ikke minst. Pga. rask fødsel sist, regner jeg med at jeg ikke kommer meg lenger heller:p

Skrevet

majones!

Bare å ta en telefon til føden på orkdal og høre det.

Og hva mener du med ambulansefolka? Trenger du ambulanse til sykehus? Du får ikke ambulanse uten at det er en medisinsk grunn for det. Men taxi får du :)

Skrevet

joda, får ambulanse siden det er 2t kjøring og bare en jordmor i kommunen.. taxiene vil ikke ha no fødende damer med på en 2t kjøretur uten jordmor, tror for så vidt ikke jeg ville vært med no taxi heller...

var litt usikker på dette tidligere, siden far ikke har lappen.

Jeg spurte jordmor litt om dette og det var det jeg fikk til svar.

Skrevet

majones!

Merkelige greier....

Jobber selv i ambulansen, og der kjører vi kun fødende som er i "fare" for å føde i ambulansen. Eller har en komplikasjon som gjør at hun trenger overvåkning.

Aldri kjørt en eneste gravid som "bare" skal inn og føde. Oftest tar det jo flere timer fra riene starter til fødsel starter. Og jordmor er bare med hvis hun har mulighet hvis fødsel er nært forestående...

Og jeg har jobbet på steder der det er 2 timer til sykehus i flere år. men men...

Finner jo fort ute av det da når fødselen starter..

Uansett lykke til, og ring på føden på orkdal sykehus og hør om far kan være der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...