Gå til innhold

Attføring og tiden etterpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått attføring og er 13 uker gravid. Noen som er i samme situasjon,eller har vært? Lurer på hva slags vedtak man går over til når babyen kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på attføring og spurte om hva som skjedde hvis jeg blei gravid!

Fikk da beskjed om at jeg kun kom til å få engangstønaden.

Man må jobbe i vanlgi jobb i 6mnd for å kunne tjene opp til foreldrepenger, men hvis man er sykemld så går det som lønn og man får foreldrepenger.

Skrevet

Så det lønner seg nesten å sykemelde seg da? Eller kutte ut attføring og heller kommer seg over på rehablitering..

Skrevet

Før jeg fikk barn hadde jeg vært langtidsykemeldt og gikk over på rehabiliteringspenger, og jeg fikk foreldrepenger.

Etter permisjonstiden gikk jeg over på attføring og har da ikke krav på mer enn engangstønad hvis nr2 skulle dukke opp, noe vi prøver å unngå til jeg har kommet meg over i vanlig jobb :)

Har du informert NAV om at du er gravid?

Ville vært ærlig mot de og sagt at pga økonomien så må du enten få deg en jobb i 6mnd(som kanskje er feil for deg og helsa di) eller så må du søke om en annen stønad.

Skrevet

Ja jeg har sagt til NAV at jeg er gravid,men jeg rekker ikke jobbe i 6 mnd før babyen kommer. Har jo termin i mars.

Skal til legen i morra,så får høre med han om hva jeg skal gjøre.

Det hadde jo vært veldig frustrerende å stått uten penger når babyen kommer.

Skrevet

HI foresten som skrev over her..

Skrevet

Beklager, men jeg er rimelig sikker på at attføring og rehabpenger ikke gir grunnlag til foreldrepenger. Du vil kun få engangsstønad på ca 33 000. Og du kan vel ikke bli sykmeldt, da attføring gjerne er det du får etter at sykepengerettigheten er brukt opp. Dersom du fremdeles har sykepengerettighet, ville jeg prøvd å avbryte attføringen og gått over på ordinær sykemelding. Sykemelding og arbeidsledighetstrygd gir rett til foreldrepenger. Det er virkelig urettferdig at ikke attføringspenger og rehabpenger ikke gir rett til foreldrepenger. Da gjør du jo noe for å komme tilbake til arbeid, framfor når du er arbeidsledig. Far kan jo ta ut perm etter dine 9 uker, men hva slags stønad dere da kan få vet jeg ikke. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...