-MtG- Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Jeg var innom hs for veiing av lillemann i dag. Han er 7 mnd.og 1 uke gammel. Han har alltid vært stor, men har ikke hatt noe unormalt høy vektøkning. Nå hadde han gått opp 500 g på 3 uker. Det er litt mer enn normalen. De anbefaler ca. 450 g pr mnd fra 6-9 mnd. Hvordan kan han ha gått opp så mye da? Han får en brødskive til frokost, spiser ca.0,5 middagsglass til middag og 0,5-1 posjon grøt til kvelds. Også får han pupp ca. 1000 ganger om natten og en del ganger om dagen. Han er også kjempeaktiv, både krabber og reiser seg opp over alt, så man skulle jo tro at han fikk brukt opp litt energi også... Helsesøster sa vi skulle se an til neste kontroll om 2,5 uke og se om han fortsatte å øke så mye. Han veier nå 9700 g og var for tre uker siden 71 cm. Storebror var nesten 3 mnd eldre når han var på samme størrelse. Hva gjør man om de legger på seg for fort da? Begrenser matinntaket?
♥♥♥ Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Snella mi legger også på seg mer enn 450 gr på 1 mnd. Ho er 7.5 mnd. Hs ho har sier vi avventer å tenke på vekt før snella er halvannet til to år gammel, siden det som regel utjevner seg. Snella veide 8670 gr for 2 uker siden og var 64.5 cm. Veide 1950 gr og 42 cm ved fødsel. Prematur som du sikkert skjønner...
StorkeMammaen Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 I sommer så har knotten her lagt på seg 1700 g, på 2 mnd!! Helsesøster sa at hen veier litt mye nå, men han er litt sent utvikla og beveger seg lite (begynner å komme seg nå), så det vil stabilisere seg etterhvert.. Gikk en tråd her i går kveld, men hvor mye barn på6-8 mnd spiser og sover, skal se om jeg kan dytte den opp. Ser ikke ut som din får så mye i forhold til det. Han veier 10,7 forresten og er 75 lang..
♥♥♥ Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 vi var på ahus i dag på kontroll grunnet snella er prematur. hverken lege eller spes.sykepleier sa noe på at snella i dag veide 8860 gr og plutselig var blitt 67 cm. Mulig å vokse 2.5 cm på 2 uker da... må ha målt feil enten der eller på hs. blir spennende å se om ho har krympa på lengden når vi skal til hs om 1 uke . og med tanke på fødselsvekt- 1950 gr- har ho jo gått opp mye mer enn gutten din vil jeg anta HI... ville ikke bekymret meg jeg. kan vel ikke redusere på maten til babyer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå