Gå til innhold

Lenge leve NAV!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sykeforsikring gjennom NAV (er selvstendig) og de har derfor alle tall osv som de trenger for å betale ut sykepenger. Nå har det gått 2 måneder, og fremdeles har det ikke skjedd noenting selv om jeg har sendt alle sykemeldingene og purret opp tre ganger allerede. Merkelig at ingenting har skjedd. Heldigvis for meg så kommer det inn litt penger i firmaet selv om jeg ikke er på jobb. Hva skulle jeg gjort hvis jeg hadde vanlig jobb? Gått uten penger i 2 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du gått ned og snakket med dem personlig?

det hjelper alltid her. mye letter å komme først i køen om man er slitsom og masete.

Skrevet

Kanskje du skulle mase litt?

Har et spørsmål her: hva betaler du for en slik sykeforsikring som du har? Jeg tenker å starte for meg selv, og da er slike ting viktige, tenker jeg.

Skrevet

Jeg har levert tre sykemeldinger til dem personlig, og jeg har ringt i tillegg. Problemet er at det er ikke saksbehandleren som betaler ut, alt sendes videre osv osv.

Det er tre ulike forsikringer:

100% fra dag 1. (sinnsykt dyrt, ca 7,5% av årlig inntekt i premie tror jeg)

100% fra dag 16. (ca 2,5% av årlig inntekt)

60(?)% fra dag 1 (husker ikke hvor mye det koster.

Jeg har 100% fra 16. dag, det lønner seg ikke med 100% fra 1. dag for meg, premien er for høy og du må være syk mange dager hver mnd dersom det skal lønne seg. Jeg forsikret meg i tilfelle langtidssykemelding, og er sjeleglad for det nå!

Skrevet

ikke en oppmuntrende historie, men jeg måtte anmelde NAV for å få pengene jeg faktisk hadde krav på. Jeg jobber selv delvis etter forvaltningsloven, så jeg veit hvilke regler de har å forholde seg etter. Etter 6 mnd med daglig kontakt og mange løfter om at pengene skulle være på konto, kom de endelig. Nå er jeg i gang med en ny sak som skulle vært ferdigbehandlet for en mnd siden, de er lovpålagt å gi meg beskjed dersom de ikke klarer å behandle den innen tidsfristen, men det har de selvfølgelig ikke gjort. Fordi saken skulle vært ferdigbehandlet har de stoppet den forrige ytelsen min etter tre mnd selvom jeg har krav på denne ytelsen i åtte mnd! helt sykt! Jeg kommer til å true med anmeldelse igjen. Det værste er at jeg ikke fikk utbetalt manglende renter på pengene de skylfte meg i seks mnd, eller fikk tilbake utgifter for reise og tld for å ringe og klage/etterspørre oengene mine. Dette til tross for at jeg kunne dokumentere tlf utgifter på over 3000 kr bare til NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...