Gå til innhold

Jeg er blitt en "outsider" etter jeg fikk barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg ikke passer inn lengre der jeg var før. Var en meget sosial jente til i 2005, men så flytta jeg med forloveden sørover i 2 år fordi han skulle gå lærling dær. Det var en liten plass med lite arbeidsplasser, så jeg ble sittende hjemme å sture mens han jobbet. Ble sittende mye på nett og startet å spille noe som heter CS og fikk mange venner der. Satt mesteparten av dagen å spilte og pratet med folk over nett, noe som føltes sosialt for meg der og da.

Litt etter litt mistet jeg kontakten med vennene mine her hjemme, og da vi flyttet tilbake 2 år senere hadde vi en baby på 3 mnd. Jeg utviklet depresjoner og stengte meg inne mye av tiden. At min mann jobber skift var ikke til mye hjelp, jeg var mye alene med barnet, og uten sertifikat og bil var jeg innestengt. Følte liksom aldri det passet å ta kontakt med noen etter at jeg kom hjem. Hva skulle jeg si? "Hei husker du meg? Skal vi være venner igjen"?

Jeg begynte å utvikle depresjoner høsten 2007. Det ble så ille at jeg følte meg ikke i stand til å ta vare på ungen min (som jeg elsker over alt på jord) så jeg søkte hjelp og fikk komme til psykolog umiddelbart. Det tok vel bortimot 7-8mnd før ting bedret seg, og sommeren 08 ble jeg gravid på ny. Har nå 2 nydelige barn som er mine øyenstener:)

Men jeg er fortsatt ensom. Jeg tror jeg stengte meg inne på et vis da vi var borte, for jeg føler det er vanskelig for meg å prøve å få meg venner. Jeg er blitt så forsiktig av meg, før kunne jeg være festend midtpunkt, nå er jeg den grå musa i hjørnet. Jeg føler dette tærer litt på meg. Jeg har jo venner jeg er sammen med nå og da, men jeg er ingens bestevenn som noen deler sorger og gleder med.

Ble langt dette, men setter utrolig pris på om noen kan skrive til meg som har vært/er i samme situasjon. Føler meg så utrolig ensom og synker liksom bare mer og mer tilbake:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta kontakt på face og si noe som: "hei, hvordan går det? jeg har flyttet tilbake, finne på noe eller?:)

Skrevet

Man velger vel selv hvordan livvstil man får etter man har fått barn..var i samme situasjon som deg, men fant fort ut at jeg ikke kunne sitte å vente på at folk skulle komme til meg... bruk de ressursene du har, nemlig deg selv, så skal du se at det går seg til... fant i affal ut at det ikke hjalp å anonymisere seg og bare sitte bak pcen for å kontakt med folk...

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...