Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 har en del blåbær liggende og har lyst til å lage en enkel smuldrepai med dem.... Tenk: fersk lunka blåbærpai med vaniljeis!!!!! Namme... ) Noen oppskrifter?? Stooooooor takk... ))
petite fleur Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Lagde det faktisk tidligere i dag, og den var kjempegod :-) 100 g smør smeltes 1 dl sukker, 2 dl havregryn og 2 dl mel tilsettes, rør godt. Legg blåbærene (500 g) i formen, strø over 1 ss potetmel og 2 ss sukker (jeg hadde 1 ts vaniljesukker også på). Legg smuldredeigen over blåbærene, stekes på 225 grader i ca 20 min i midten av ovnen. Nam!
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 2. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2009 Endelig!!!!! ) TUUUUUUUSEN TAKK!!!! )) Gleder meg til å lage denne i morgen!! Nam! )
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Jeg har også en 200 g mel 200 g sukker 200 g smør/margarin (bør ha romtemperatur, ikke smeltet) Alt piskes sammen med en mikser. Legg blåbærene i bunnen på en paiform og hell resten over. Stekes på 200 grader i ca 30 min (til deigen på toppen blir gyllen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå