Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Alle vet jo det å utsette barna sine for passiv røyking er skadelig. Men er det like ille som å utsette barnet sitt for masse fet mat? Tenker da på de som spiser omtrent hver dag på McDonalds o.l eller lager bare fet mat hjemme. Hva er mest farlig for barnet? Å risikere fedme og vektproblemer resten av livet, eller å utsette dem for røyk og dens konsekvenser?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 De stiller vel ganske likt, men de er farlige på hver sin måte. Syns det blir rart og sammenligne, sette det ene opp mot det andre. For begge deler er skadelige.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Det beste er å ha flere tanker i hodet samtidig og gjøre det som er best for barnet - og for hele familien
Ranveig R Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 HI, er teorien din at sidan du IKKJE tar ungane med på McDonald's dagleg så kan du med god samvittighet utsette dei for passiv røyking? Det beste er sjølvsagt eit sunt kosthald og ingen røyk. Både overvekt og røyking er farleg på kvar sine måtar, det er ikkje akkurat samanliknbart. Merkeleg spørsmål! Eg trur dei aller aller fleste foreldre gjer det dei meiner er best for ungane sine, og gjer sitt for at ungane skal bli så friske og sunne som mulig.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Umulig å skulle avgjøre hva som er mest skadelig. Det blir som å spørre hva som er mest skadelig av å slå eller knipe ungen din.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Barn av røykere er i snitt fetere og mye større sjans for at de blir overvektige senere i livet..Om det er RØYKEN/passiv røyking/utsatt for røyk som foster som er årsak,- eller om det er at foreldre som er røykere OGSÅ er dårlig på kosthold, sier ikke sammenhengen noe om.... Hverken eller skulle være et must....Om man vil være god forelder så utsetter du de HVERKEN for røyk ELLER regelmessig usunn mat......
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Jeg er en av de som røyker (jeg er IKKE alene, det vet jeg) Begge barna mine er normal vektige, og bortimot alle venninnene mine har normal vektige barn og.. Jeg skal ikke forsvare røyking på noe som helst måte, jeg vet det er dumt og skadelig. Og jeg skal slutte, men når jeg er klar for det og ikke alle andre som maser på meg. Egoistisk ja, men heller blid og fornøyd enn sur og grinete.. (har prøvd å slutte før) Og jeg kommer aldri mer til å gå på Mcdonald etter den fine artikkelen som stod på dagbladet i går.. Dobbeltmoral ja!!! For det er like mange artikler om skadevirkningene av røyking. Men jeg røyker hver dag og har kanskje vært innom mcd to ganger det siste året..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Begge deler er farlig. Ofte er det også slik at folk som røyker i tillegg har en generelt usunn livsstil som gjør at barfna blir overvektige også. dette har veldig mye med sosiale forhold å gjøre.
Gjest ->>- Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Hvorfor gradere det? Ingen av delene er noe man bør gjøre, liksom. Likevel er det nok lettere å legge om livsstilen som voksen (lettere, altså, ikke lett) enn å kvitte seg med astma og lungekreftrisiko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå