Gå til innhold

Begravelse?? ( ønsker mange meninger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å gå i begravelsen til en som dere ikke kjenner så veldig godt, men som dere har snakket med et par ganger og vet hvem er. Personen er fra samme miljø som meg, og er veldig mange av mine gode venner som var veldig god venn med denne personen :(

Kan jeg gå? Bør jeg gå? Eller blir det feil siden det ikke er en veldig nær venn av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går kun om det er gode venner eller nær familie.

Hvofor vil du gå om du ikke kjente personen så godt? Jeg snakker mye med kassedama på prix, men kunne ikke tenke meg å gå i en evnt. begravelse selv om vi har felles venner.

Skrevet

du kan gå, men må ikke gå. jeg for min del mener det hadde vært mer naturlig å gått i begravelsen dersom det var familiemedlem til en venn, og ikke en venn av en venn. er nok ingen fasitsvar. følg magefølelsen din...

Skrevet

uansett hvem som er død,fam eller ikke så er det kun du som må kjenne på det..føler du for å gå, vil du ta ett siste farvel så syns jeg du skal gå! selvom pers som er død ikke stod deg så nær så kan det jo godt hende du trenger å gå! er en litt sånn privat greie det der syns jeg å andre som er det skal iallefall ikke sitte å tenke:huff er hun er..du er jo der for den som er gått bort! dra om du føler for det å ikke tenk på andre hva de mener--

Skrevet

Jeg syns du godt kan gå om det føles riktig for deg. En begravelse handler ikke bare om å ta et siste farvell men også om å vise de nære og kjære respekt og medfølelse uten å bruke ord.

Skrevet

Frostpinnen : Var litt det jeg tenkte på. Hadde det bare vært en venn av en venn og jeg aldri hadde møtt denne personen før så hadde jeg så klart ikke gått. men har jo møtt denne personen mange ganger, og som sagt så er mange av mine bestevenner i dyps sorg nå, så føler jeg burde gå for å vise de og familien medfølelse. Og jeg kommer jo til å merke at denne personen er vekke jeg også :( Tenker på dødsfallet hele tiden, får det ikke ut av hodet, så kanskje jeg trenger å gå.

Skrevet

Jeg synes du skal gå om magefølelsen din sier det. Hvis det er en god venn av gode venner så gå for å vise de at du er der for dem. Jeg har vært i begravelser til personer jeg knapt har kjent for å støtte gode venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...