puttelutten <3M&M<3 Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Må man da selv be om å komme til for overtidsvurdering, eller tar føden kontakt med oss? 4 dager på overtid og fødte en sønn på 4400 sist, begynner å bli litt bekymret for fødselen
Med november-nurk i magen <3 Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 På ul-papiret mitt står det at jeg har termin 10 Nov, og overtid fra 24 November. Dvs 25 Nov er første dag på overtid for min del. 14 dager før, samt 14 dager etter termin-dato regnes som termin.
entil :) Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Jeg er en dag over termin i dag og blir fulgt opp av jordmor (vært der i dag og skal tilbake om 1 uke dersom ingenting har skjedd). Regner med at det er hun som evt tar kontakt med sykehuset når hun mener det er riktig (rundt14 dager over)...
Nr. 5? Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 jeg har termin i dag, på mandag skal jeg til kontroll til lege igjen og da skal hun ta kontakt me føden for å henvise meg til overtidskontroll og igangsetting på onsdag. her blir vi igangsatt 7 dager på overtid hvis vi vil. og det ønsker jeg om det ligger til rette for det.
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Rundt termin går man jo oftere til vanlig kontroll, og sist svangerskap var det på første overtidskontroll hos fastlegen at jeg spurte om sykehuskontroll, legen ringte da direkte til sykehuset og fikk en time til meg på 8. dagen etter termin. Der ga de meg ny time til igangsetting 12 dager etter termin hvis ikke noe skjedde i mellomtiden. 12 dager fordi 14 dager ville vært julaften og da ville de ha minst mulig å gjøre
Mammsn er klar<3 Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 skjønner at du vil få ut babyen fortest mulig.. har termin idag jeg og! Elr, nå er jeg vel en dag over! MEN d å bli satt igang tror jeg føles mye mer unaturlig ut, og er strengt tatt en god del verre enn å vente noen dager på at kroppen selv bestemmer seg for fødsel.. Har ikke hørt at mange vil bli igangsatt når nr 2 kommer iallefall, altså hvis de ble det med nr 1.. Så 7 dager er litt i tiligste laget synes jeg.. men d er jo min mening da:) Vil egentli ha en så naturlig fødsel som mulig!
litegull09 Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Jeg er 6 dager på overtid og var hos jordmor på tirsdag. Skal selv ta kontakt med føden på mandag hvis det ikke har skjedd noe til da for overtidskontroll. Er da 10 dager over tiden, slipper å gå stort mye lengre enn det
puttelutten <3M&M<3 Skrevet 3. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2009 Takk for svar alle sammen. Jeg spurte fordi legen min er på ferie denne uken. Jeg hadde termin på lørdag og syns det er lenge å gå nesten 2 uker uten noen som helst form for sjekk så sent i svangerskapet. Håper jo selvfølgelig at ting skal starte av seg selv, men har samtidig lite lyst til å få en baby på over 5 kg!! :-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå