neekap Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 jenta mi på 15 mnd har de siste nettene vært vanskelig å legge.. i kveld var intet unntak.. jeg går inn til henne ca hvert 3 min og forteller at nå skal du sove.. og går så ut igjen.. har holdt på ca en halvtime nå. for 5 min kom naboen som bor i leiligheten over min her.. ringte på og lurte på om det var noe galt.. neida, sier jeg, vi holder på å prøve å sove.. "men du må jo ta henne opp!" sier hun da. nei, det gjør jeg ikke.. "ja, dette reagerer jeg sterkt på!" sier hun.. Ja, da får du gjøre det, sier jeg.. kan ikke folk la være å blande seg opp i ting de ikke har noe med.. uff..
uanonym Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Du ber om litt motbør her nå.. For det første er det bra at naboer bryr seg. Ihvertfall når det er snakk om unger. For det andre har jeg en annen innfalllsvinkel enn deg til barn som bare gråter og ikke vil sove. Jeg går lite ut av rommet.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 "du må jo ta henne opp"...nei, det må du ikke..du kan, men du MÅ ikke..det vet vel du best! naboer kan være et sabla herk innimellom..
xxxJulianexxx Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde eksplodert på den nabokjærringa jeg.
neekap Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 hehe.. det hjalp jo ikke akkurat på at hun ringte på og det ljomet i hele huset her heller.. altså, helt greit at naboer sier ifra om det er noe. men når hun da legger seg opp i hvordan jeg skal få henne til å sove da blir jeg irritert.. jeg synes helt klart at babyer tåler å gråte litt, det er ikke tårer her bare trass.. og hun har sovnet for lengst.. åå.. kjenner jeg fyrer meg mer og mer opp her.. kommer vel til å si et el annet neste gang jeg ser henne :-)
Pirkeanonym Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde klikka på nabodama! Min nabo presterte å vekke min 2 årig ved å ringe på døren for å låne ei melk av oss. Dattera mi kom ut i gangen og nabokjerringa presterte å si: "næmen sover du ikke. Snart skal mamma komme inn på rommet ditt og synge og lese bok for deg". Herregud kjerring.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Hehe - har lurt på hva naboen tenker når lillebror illskriker på rommet sitt klokken halv fem om morgen fordi han mener det er morgen. Han er ikke redd, syk eller noe sånt. Bare dritforbanna. Men jeg har fulgt rådene i Sove Karin sin bok da (og det hjelper etter en stund) så jeg kan jo slå den i bordet om naboen eller barnevernet kommer. Forøvrig er det jo en bra ting at naboen lurer på om alt er ok. Men da burde hun ikke blande seg videre når du forklarte at dere holdt på med legging.
rima Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Enig! Kakk boka i huet på kjerringa, så blir det vel stilt!!! ;o)
Synnøve_Solbakken Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Hvis hun hyler like høyt som minsten her i huset, så skjønner jeg jo at naboen sjekker. Det finnes tilfeller der mor har falt om etc, og barnet gråter alene. Jeg syns ikke du trenger å ta jenta opp, men er ikke tilhenger av å gå fra et gråtende barn i sengen, de skjønner ikke at du er like utenfor før de er vel 2 år gamle. De lærer ikke å sovne på den måten, de sovner av utmattelse... Men men... Hver sin måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå