mammantilde2vakreste<3 Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Jobber på barneskole, og har vært på jobb i 3 uker nå, og alt har gått så fint. MEN da må jeg selvfølgelig bli skikkelig plaga av bekkenløsning denne gangen og;( Snakket med jm og fikk beskjed om å ikke presse meg. Det har jeg gjordt pga mye sykdomsfravær blant kollegaer... Hva ville dere gjort i min situasjon? Det hører med at jeg ligger 3 timer hver dag etter jobb, og ikke har overskudd til min lille venn på 4 år.... Er 19+6. Ellers prøver jeg å kose meg, og nyter å kjenne at lille prinsesse er aktiv;)
Gjest Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Mammajobben er det kun du som kan gjøre, lærerjobben kan flere gjøre! Det føles utrolig kjipt å "svikte" jobben, men bedre det enn å "svikte"på hjemmebane. Er det så ille som du sier, syntes jeg absolutt du skal høre på kroppen din og ta det rolig! Bekkenet blir aldri bedre av seg selv, man kan bare trene litt og ta hensyn. Også kan du risikere å få kroniske plager med bekkenet. En venninne gikk med krykker i 8 mnd etter fødselen! Kunne ikke løfte babyen opp av sengen og ut i stuen engang. Nå er vesla 4 år, og hun er fremdeles 50% ute av jobb pga bekkenet. Kos deg hjemme, du gjør verdens viktigste jobb!
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Åh jeg kjenner meg sånn igjen!!! Jeg er også lærer, i 5.klasse. Jeg har to små hjemme på 3 og snart 5, og jeg merker at så lenge jeg er 100% på jobb, er jeg bare 20% mamma. DET kjenner jeg i samvittigheten. Samtidig er det nettopp samvittigheten som bremser meg i evt sykemeldingsplaner. Jeg vet jo at hvis jeg skal jobbe 50%, må andre trø til mer. Det liker jeg ikke. Det er en vanskelig situasjon. Det er ikke mulig å være lærer på jobb uten å gi alt og være helt påkoblet hele dagen, og dermed blir det ungene mine som betyr så mye mer for meg enn jobben, det går utover. Jeg tviler på at jeg er i full jobb helt frem til permisjonen, men jeg håper jeg skal klare å holde ut til etter høstferien. Koselig at det er flere lærere i januarklubben. Da kan vi dele frustrasjoner og bekymringer fremover. Hvilket trinn jobber du på? Når har du termin? Jeg har 3.januar.
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2009 mor til Lisa&Vegard+frø jobber på 7 trinn som styrk, og har termin 23 jan. Var hos legen i dag, og hun ville ikke høre snakk om gradert sykemelding, så jeg ble fullt sykemeldt f.o.m mandag. Måtte ta det med ro, og hvile helst før jeg syntes jeg skulle hvilt.... Mye bedre å tenke på seg selv nå, enn å evt måtte bli helt invalid sa hun. Krykker, innleggelse etc. Så da gjenstår det kjipeste syntes jeg. Nemlig å fortelle om sykemeldinga på jobb....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå