Gå til innhold

Aaaaner ikke hva jeg skal stemme!!

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!! Tror jeg dropper å stemme jeg,for jeg klarer IKKE å sette meg inn i det!

Skrevet

Hva med å ta partitesten på www.tv2.no ?

Om ikke annet kan det gi en pekepinn på hvilken retning du bør fokusere på.

Skrevet

Har tatt partitesten på vg nett flere ganger og uansett hvordan jeg vrir og vender på svarene mine så havner jeg på krf. Men vet liksom ikke helt om det alikevel er partiet for meg. Skal prøve partitesten på tv2 jeg, så får vi se om den sier det samme.

Skrevet

Ikke noe problem,Cat. Bare å stemme Høyre det:)

Skrevet

Hehe:)

Tok testen på tv2 nå og der fikk jeg KrF på første og Venstre på andre.

På vg fikk jeg KrF på første og Høyre på andre.

Har fått FrP på tredje på begge testene.

Blir helt rar i hodet jeg, også må man vel tenke på hvilket parti som samarbeider med det parti man kanskje ender opp med å velge også.

Jeg vil ikke stemme på noe som kommer i et samarbeid med SP, for vil ikke ha noe å gjøre med et parti som er MOT ulv (vil ha de rovdyrene vi har i landet jeg).

Skrevet

kan du ikke heller fortelle hva du syns er feil og bra i sammfunnet. hva du vil ha mer av og hva du vil ha mindre av. så er det litt letter å hjelpe deg en bare å rope ut hva vi selv stemmer.

og ta valg på bakgrunn av en valgomat syns jeg ikke noe om. det er du for smart til!

Skrevet

Hva som er viktig for meg.. Tja..

- Jeg er i hvertfall veldig FOR å bevare de rovdyrene vi har.

- Jeg vil ikke at 5.klassinger skal ha karakterer og jeg er også imot heldagsskole.

- Vil gjerne beholde kontantstøtten, men den kan godt forandres litt på.

- Ønsker også lenger foreldrepermisjon.

- Jeg synes vi klarer oss godt uten EU-medlemskap.

- Og jeg er opptatt av at de eldre skal ha det best mulig. Spesielt de som trenger hjemmehjelp og er på pleiehjem.

- Ja til formueskatt. Men er litt usikker på arveavgiften. Kanskje summen man kan arve kan høynes før man må betale skatt?

- Vil fjerne nrk-lisensen

-Jeg ønsker selvfølgelig å bidra med u-hjelp til andre land og klart vi må ta i mot noen flyktninger. Men er usikker på om jeg synes det er noe behov for å gi mer penger/ta i mot flere flyktninger, da jeg ikke har satt meg så godt inn i hva vi bidrar med på den fronten i dag. Men heller gi mer enn mindre, hvis jeg kan si det på den måten.

-Og jeg er opptatt av kulturarven i landet, så noe oljeboring i lofoten tror jeg ikke jeg vil ha noe av (uten at jeg har satt meg sånn veldig inn i den saken heller).

Dette er det jeg kommer på i farten. Er veldig lite politisk engasjert i grunn.

Kan godt hende det er flere store saker jeg burde ha tatt stilling til.

Skrevet

for meg virker det som du er en blanding av SV og KRF... hehe

- Jeg er i hvertfall veldig FOR å bevare de rovdyrene vi har. dette er jo en veldig SV sak

- Jeg vil ikke at 5.klassinger skal ha karakterer og jeg er også imot heldagsskole. hm... muligens Venstere ikke er for noen av delene, men det er jeg usikker på. KRF er ihvertfall i mot heldagskole og jeg kan ikke tenke meg at de er for karakterer heller.

- Vil gjerne beholde kontantstøtten, men den kan godt forandres litt på.

KRF vil gjøre kontantstøtten større. 5000 tror jeg.

- Ønsker også lenger foreldrepermisjon.

KRF vil ha lenger foreldrepermisjon. det vil nok de fleste andre også, men det er KRF som virkelig sattser på lang perm.

- Jeg synes vi klarer oss godt uten EU-medlemskap

SV tror jeg. har ikke satt meg best inn i EU, da dette enda er en ikke sak for meg.

- Og jeg er opptatt av at de eldre skal ha det best mulig. Spesielt de som trenger hjemmehjelp og er på pleiehjem.

Alle er enige om at de eldre skal ha det best mulig. de rødgrønne lover jo nå og ta et løft innen eldreomsomrgen slik de har gjort med barnehagene. spørsmålet er egentlig hva du syns er verdig eldreomsorg. vil du har private eller offentlig eldreomsorg?

- Ja til formueskatt. Men er litt usikker på arveavgiften. Kanskje summen man kan arve kan høynes før man må betale skatt?

har satt meg lite inn i akkurat dette

- Vil fjerne nrk-lisensen

FRP. du vet at ved å fjerne NRK lisensen, så enten får vi ingen ikke markedstyrte kanaler i landet. eller så går det over skattene i stedet?

-Jeg ønsker selvfølgelig å bidra med u-hjelp til andre land og klart vi må ta i mot noen flyktninger. Men er usikker på om jeg synes det er noe behov for å gi mer penger/ta i mot flere flyktninger, da jeg ikke har satt meg så godt inn i hva vi bidrar med på den fronten i dag. Men heller gi mer enn mindre, hvis jeg kan si det på den måten.

alle bortsett fra FRP er for uhjelp.

SV er for mer flyktninger en foreksempel AP og høyere siden.

hvordan krf stiller seg til flyktninger vet jeg ikke, men kan tenke meg at de er for u-hjelp og flyktninger i større grad. pga det kristene verdisynet.

-Og jeg er opptatt av kulturarven i landet, så noe oljeboring i lofoten tror jeg ikke jeg vil ha noe av (uten at jeg har satt meg sånn veldig inn i den saken heller).

SV vil ikke ha oljeboring, så vitt jeg husker

altså jeg er ingen politisk ekspert og det kan godt være at noen av svarene mine er feil. men jeg prøver da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...