Gå til innhold

Pakker man brystpumpe i fødebagen??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

De har "pumpestasjoner" på sykehuset, så det trenger du nok ikke, nei :-)

Skrevet

Jeg gjør det. Med førstemann måtte jeg amme hver tredje pga at de trodde han hadde gulsott. Men jeg hadde sånn melkespreng at han ikke fikk tak, så måtte pumpe meg hver gang.

Endte med at jeg måtte ringe på jordmor hver gang, både dag og natt og de måtte lete fram pumpa. Måtte mate fra kopp, og dette fikk jeg ikke til skikkelig. Fikk liksom ikke slappet av, og stresset mye med å ikke kunne mate babyen uten hjelp fra jordmor.

Fikk tilslutt samboer til å reise hjem å hente pumpen og flaskene jeg hadde liggende, og fikk endelig til matingen på egen hånd! Jordmødrene likte ikke at jeg gav babyen melk fra flaske, for dette kom til å ødelegge ammetekninkken mente de. Virket som de ikke hadde hørt om "nymotens" tåteflasker.

Men etter en mnd med flaske så fikk vi til å gå kun over på amming igjen, så denne gang er brystpumpen og flasker klar i bagen, itilfelle dette skjer igjen.

Beklager litt langt!

Skrevet

Jeg pakker ikke det, i alle fall. De fleste får jo til amminga greit - og hvis ikke, har de både manuelle og elektriske pumper på barselavdelingen. Det er jo slett ikke alle som i det hele tatt har en brystpumpe - fordi de aldri får bruk for det.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt meg brystpumpe engang jeg... Håper jeg slipper å bruke det.. Så tar ikke med på sykehusTrenger jeg det, har de å låne på sykehuset under oppholdet..et nei.

Skrevet

Det vel å overdrivelse å si at de fleste får til dette med amming. De fleste av mine venninner har hatt startvansker og 2 av 3 har hatt brystbetennelse. Flere har sagt det har vært en lettelse å komme hjem til pumpen fra sykehuset og anbefalt meg å ta med. Så den blir med i min bag.

Og om man tenker at man ikke skal være hjemme 24/7 og amme det første året vil det vel uansett være kjekt å skaffe seg en pumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...