Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Slike som kosebamser? Småleker? Lego? Dukker? Annet? Hvordan vasker dere hva, og hvor ofte?
Lene~mor til tre Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Jeg vasker kun lekene om det er helt nødvendig, som når man ser at dem er møkkete eller barna har kastet opp på lekene osv. Bamser vasker jeg i maskinen og grer dem med en børste når dem blir tørre og dem blir da omtrent like fine Lego Tar jeg i vasken og vasker med oppvaskbørsten og har da proppen i så legoen ikke setter seg fast eller havner ned i rør og sluk Legger så legoen på et håndkle til tørk. Dukker og småleker tørker jeg over med em klut om det trengs.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Leker vaskes generelt når de enten oppleves som "skitne" av guttene, eller "møkkete" av oss. Det skal altså litt til, og det er ikke noe skjer rutinemessig, men det skjer. Det aller mest møkkete vasker guttene selv, i vaskekaret i kjelleren. Eller med spyleslangen utenfor garasjen, det er enda mer stas.... Resten vaskes stort sett i vaskemaskin. Lego vaskes f eks relativt ofte, ikke minst fordi Lego-kassen ofte tas utenfor her. Et Lego-hus eller tre langs "veien" for lekebilene, (i innkjørselen, lang innkjørsel med hvit grus) er f eks så fint så, og det må jo helst også bygges utenfor, når behovet oppstår. Slikt gir litt skitten Lego. Så iblant rives alle "byggverk" og hele kassen tømmes i en gammel bomullspose og sendes i vaskemaskinen på ullvask 30 grader (ullvask har høy vannstand og temperatursperre....). Det bråker jo litt mens vasken pågår, men etterpå er legoen SÅ fin! Bamser vaskes jevnlig, 30 grader ullvask også her. Etterpå henger den stakkars bamsen etter ørene på klessnora... Dokker blir litt uaktuelt når man har to gutter. Eneste dokka her er den som sitter i hylla i kjellerstua, med setesdalsdrakt. Ja, det sitter visst ei med "ballkjole" i en toalettrull på gjestetoalettet også, sånn i tilfelle musefelle... Ingen av dem har noengang vært vasket, men "tøyet" vaskes vel en gang i året eller så.
blond Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg vasker kosebamsene i blant og kassene til lego, ellers blir det lite vasking. Ungene er heldigvis så store at de ikke sutter på ting lenger.
blond Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Svarte visst bare på halve spørsmålet ditt.. bamsene vasker jeg på finvask program på 30 grader med Milo. Legoboksene med klut.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Vasker de bamsene som blir brukt, i senga ol innimellom, vasket de oftere når lillemor var mindre. Lego vasker jeg når det trengs, kanskje greit å få denne påminnelsen;) dukker har jeg vel egenlig aldri vasket, men vasker dukkeklær innimellom. Dukkeserviset vasker jeg ganske ofte fordi de brukes til både saft og andre ting i uoppmerksomme øyeblikk. spises også på av både lillemor og besøkende barn. -bestikket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå