Gå til innhold

litt intimt spørsmål, men håper på svar :D

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

når jeg først har oppmerksomheten deres kan jeg vel spørre litt om dette med utflod. har tappetafset litt denne pp, men har ikke gjort det lenge nok til å fullt forstå meg på den, prøvd litt de andre pp også, men prøvde mer å la være da, men nå klarer jeg bare ikke la være..( høres litt rart ut ) men har i alle fall lest litt på pernille.no, og har vel skjønt det sånn at skjeden stort sett skal være tørr/litt fuktig rett før mens, vel min har vært veldig lik EL slimet helt siden el, kan dra det i lange tråder, men det er litt mer gulaktig enn EL slimet... Og sånn vet jeg det ikke har vært før!! noen andre som har opplevd dette som ett luresymptom, eller pleier ikke skjedesekretet å la seg lure?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Har aldri "tappetafset" jeg - synes det er litt skummelt å drive og grafse oppi der, særlig hvis det kan være noe på gang - er du ikke redd for infeksjon, rifter etc ?

Så kan dessverre ikke svare deg...

Skrevet

aså, sitter jo ikke akkurat i tide og utide og grafser til jeg blør, er veldig forsiktig med det å vaske hender først, og det å ha korte negler...fikk oppfordring av legen om å tappetafse litt... men mere sa hun jo så klart ikke! føler vel mer eller mindre at det er flere gode tips å få her inne av egen lege til tider... lurer bare veldig på denne utfloden, klør ikke noenting, svir eller lukter ikke heller, beklager detaljene :S var litt redd for en infeksjon av noe slag, men er vel ikke det da?

Skrevet

Hei frøken:-)

Gulaktig utflod kan komme av urinveisinfeksjon, eller andre forstyrrelser. Så lenge det ikke lukter er det helt ufarlig, og ganske normalt selv om det kan komme og gå litt. Hormonforstyrrelser i starten av et svangerskap kan gjøre at du må oftere tisse enn normalt, og det KAN være grunnen. Har fått beskjed av min lege at gulaktig urin kommer av forstyrrelser i urinveiene, som ikke trenger å bety noen ting, og man ikke gjør noe med det. Er såvidt jeg vet ikke noe "symptom" på graviditet.

Lykke til:)

Skrevet

nå ble jeg usikker...mente du utflod eller urin? for det er utfloden som er tykk, og sånn gulhvit!? hvis du skjønner hva jeg mener, den er liksom ikke helt hvit på papiret... ja...*kremt*

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hav er egentlig hensikten med denne "tappetafsingene" som dere kaller det? :)

Skrevet

tidfordriv...hehe...tror jeg hadde blitt enda mer idiot hvis ikke jeg hadde hatt noe å følge med på gjennom syklusen..

Skrevet

Hei på du! Tappetafser sjøl her. (eller..gitt det opp nå da, men holdt på et halvt år omtrent)

Dette her med tappen, e veeeeldig individuelt. Det du må kjenne etter e konsistensen (hard, myk, midt i mellom) og evt. åpningen, ikkje prøve å stikke finger inn, men bare la fingeren gli over, hvis du skjønner. Kjenner du åpning? Kjennes den stor ut? Er den langt inne/oppe? Langt nede? Kjennes den tørr ut? Fuktig? Glatt? O.s.v.

Du må finne ditt mønster og hvordan DIN tapp oppfører seg. Notér det og utflod i "menskalenderen" din. (evt. last ned prog. til pc. Hormonal Forecaster e heilt genialt til akkurat dét formålet. Kan prøve 3 mndr gratis)

Regelen som står på pernille e jo hard og lukka, myk og åpen. Lukka= ikke fruktbar periode, Åpen/myk= fruktbar.

Dette her med utflod og e jo veldig individuelt. Men det at du merker forandring fra dine tidligere perioder, KAN jo så klart være et symptom. Men trenger ikkje være det heller.... Masse som kan spille inn... Desverre!!! Hehe...kunne ønske det var et sånt klart tegn på at NÅ er en gravid.....slippe å lete og tenke og telle dager o.s.v....!!

Håpe du blei bittelitt klokere!!!

Skrevet

Jeg har også kjent litt på tappen. Det jeg har funnet ut, er at min tapp ikke oppfører seg som "normen" som står på www.pernille.info. Min tapp er høyt oppe når det står på pernille.info at den skal være langt nede. Den er myk når det står at den skal være hard, og kjenner ikke forskjell på når den skal være tørr eller fuktig. osv osv.

Det eneste som har stemt med min tapp og det som står på pernille sine sider. Er at den er godt åpen rundt el, og at den begynner å åpne seg når det nærmer seg mensen igjen.

Ellers tar jeg tempen for å holde kontroll på el og sånn. Føler det funker bra ;-)

Skrevet

takker for svar, ble litt klokere ja, men den tappen min må jo være ødelagt, syns den er åpen hele tiden jeg :S hmmm...men den er litt sånn hard myk på en måte, vært rimelig lik helt siden EL, også er den gaaaanske høyt oppe, men ikke så høyt at jeg ikke klarer å finne den. med litt godvilje får jeg det til, hehe! uff.. men nå virker det som om mensmurringene er litt kraftigere enn forrige dagene :( så må vel ut å handle ob før lørdag...er bare litt rart det der med at jeg ikke vil ha sjokolade, for jeg er sjokoman...fikk forloveden til å kjøre en time.-for jeg MÅTTE ha sjokolade.. *knis*

Skrevet

Hehe.. Tappen din e nok ikkje ødelagt :) Den kan være lukka fordet om den føles åpen på tuppen. At den e litt hard kan tyde på det. Det e så individuelt at du må nesten bare ta deg tid te å bli kjent med kordan din tapp oppfører seg gjennom syklusen. Min e heller aldri "heilt" lukka. Som eg kan kjenne jaffal! Omtrent alltid høy og. Hehe. Men dagen mensen kommer så dipper den ned i et par timer og åpner seg...så starter mensen og den kryper opp igjen.

Som sagt...det kreves litt tid og tålmodighet før en klarer og tyde noe utav tappen aleine. Og når du sjekker tappen får du jo sjekka etter el-slim i samme slengen så.

Skrevet

kjempeflott å høre andres erfaringer med tappetafsing;) setter veldig pris på alle innslag, og føler jeg blir litt klokere i alle fall! også godt å høre at den antakeligvis ikke er ødelagt :P hehehe.. umph..merker jeg begynner å miste motet litt, var så sikker på at vi kom til å treffe en av de første pp, og når den tredje kom var jeg fortsatt ved godt mot, men etter 3 blendahvite tester og enda sterkere mensmurringer i dag, begynner jeg å lure på om tanta kommer på lørdag likevel. vet det var dumt å teste så tidlig, men man leser jo om alle disse som har testet pos alt fra 6DPO til 13DPO. helt ærlig, så beundrer jeg virkelig de som er på 11 pp og mer, med fortsatt godt mot! og så utrolig irriterende å høre om venner som ble plutselig gravide uten å mene det en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...