Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Har egentlig en litt liten leilighet med VELDIG lite skaper... Har to små soverom, jeg har det ene, og ungene(2) det andre. Der har de køyeseng og en kommode(kan ta den ut da) På mitt rom så har jeg tre kurvstativer, to med 4 skuffer, og 1 med 8..pluss min seng(og fryktelig lite gulv....) mellom disse rommene så står det et skap, der har jeg en del av klæra til ungene, og det henger mange jakker og sånn der. oppå skapet har jeg da sånne plastesker med julepynt. Sengetøyet ligger under min seng i sånne bedrollers. har en liten krok som jeg har kjøkkenbordet i, og kjøkkenet er ganske lite. der er det 3 skap(over) og søppelskapet. kjøleskap, komfyr og vaskemaskinen. Har også en slags åpen kommode som gryter og sånn står i, pluss en kjøpmannsdisk som jeg kan ha diverse i. Jeg har jo store problemer med å få ting plassert her..... Er ikke så lenge jeg flytta og da kasta jeg og leverte masse til gjenbruk..... hva mer kan jeg gjøre? har ikke plass til mere møbler eller hyller egentlig... men er på utkikk etter smarte løsninger egentlig... Noen som har noen ideer?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Så noen som sa man kunne ha hyller over dørene med plass til esker med ting i. Bytt ut kommoden på barnas rom med ett skap med hyller helt til taket. Eller med trådkurver. Hyller på veggene over sengen. Høyere kurvstatider på rommet ditt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 jeg og sambo bodde fryktelig trangst før, så jeg vet hvordan det føles. Det første man må tenke på er alt man har som man egentlig ikke trenger. barna har kanskje masse leker som de ikke bruker, nå vet jeg ikke hvor gamle de er, men det som har funket på min barn er å forklare at andre barn ikke har noen leker i det hele tatt og at vi nå skal gi bort noe av det vi ikke trenger til disse barna. Ellers hadde vi plastbokser fra Ikea med diverse ting under sengene og sofaen og oppå skapene. på soverommet satte vi også opp en rad med hyller opp mot taket der vi hadde fine og dekorative kurver/bokser fylt med ting vi ikke brukte så ofte, men likevel trengte (som lyspærer, stearinlys, diverse spill osv). Alt vi ikke brukte så ofte ble plassert på steder der det kan være tungvindt å få tak i (på hyllene høyt oppe, under senga/sofaen ol hadde vi julepynt, sengetøy, gardiner osv) På den måten ble alle skuffer og skap som var lett tilgjengelige fylt med klær og andre ting vi brukte ofte. ikke lett, men det er mulig Tenk på hva du har i skapene, trenger du virkelig alt?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 På to av kurvstativene kan jeg få flere oppå, men ikke det som allerede er 8 kurver i... Jeg har to vinduer inne på mitt rom, og de ligger over sengen min begge to. Men om jeg bytter ut kommoden på rommet til ungene med et hyllestativ, så hjelper vel egentlig det... kan ha kurver i det da... Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Ja, jeg trenger egentlig alt jeg har nå... Har nettopp flytta, og da kasta jeg ganske mye... var faktisk to turer på sølpla, + at jeg leverte MASSE klær til en sånn container og en del(eller masse) blei sendt ned til en familie i litauen. Her i stua har jeg en liten kommode med 6 stråkurver i, der har jeg sånn som lys og sånn(brenner masse av det året rundt) Var å kjøpte noen plastbokser i dag på Europris, men kan jeg ha de stående fremme egentlig? føler det ser så rotete ut...Hehe
Agehya Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Mine tips: * Hyller under taket/ over dører og vinduer. Bruk fine kurver etc. til å ha ting i * Bokhyller som går til taket (f.eks. på barnerom. Ha klær i kurver i de øverste hyllene, og leker i resten) * Skuffer i sokkelen på kjøkkenet (Ikea) * Tørkestativ under taket. fungere også flott med kleshengere til vanlig oppbevaring. (http://www.interiordetalj.no/)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå