villemo26 Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 er i uke 27 no, og har kjent liv i noen uker. No er jo sparka voldsomme, og en kan sjå det uttapå maagen. Men av og til er det som om heile ungen skjelver. Kjenner det på begge sider i magen. Akkurat som ei kjempeleamus eller nåke. Andre som har opplevd lignande??
Maisie Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Det kan ikke være fordi den tisser da? Synes jeg har lest/hørt at det kan oppleves som skjelving.
Tobarnsmor2be! Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 spurte om akkurat det samme her inne.. fikk til svar at det var babyen som tisser:) roer meg ned på det
edvina Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Ja, dette opplevde jeg med 2. mann. DEt varte hele svangerskapet og da han ble født oppdaget jeg at når han strakk på seg eller fikk av seg klærne skalv hele underkroppen, spesielt føttene. Jordmora fortalte at han hadde litt lavt blodsukker og at det var derfor han skalv. Etter søvn og når en er kald kan en få disse skjelvingene som så ganske skumle ut. Jordmora fortalte at dette var ikke farlig og ville gå over av seg selv. Hun gav ham litt sukkevann og det hjalp med en gang. Tror han hadde dette til han var en måned eller to så forsvant det. Kjennes virkelig rart ut inni magen
Gjest Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Høres ut som det jeg opplevde i mitt andre svangerskap. Husker jeg forklarte dette til jordmor som en "hund som rister seg", kunne skje flere ganger om dagen fra ca halvveis i svangerskapet og helt til fødselen. En lege jeg snakket med hadde aldri hørt om dette før, men jeg ble tatt inn til grundig UL der de sjekket alt mulig rart, men fant ikke noe uvanlig. Da jeg snakket med jordmor fortalte hun at dette hadde hun hørt om flere ganger tidligere, men hadde aldri funnet noe avar på hva det kan være. Ingen av de gravide hun visste om, som hadde opplevd dette, hadde fått barn med spesielle sykdommer/plager. Min sønn var også helt frisk, og vi så ikke noe til dette etter fødsel, så det er ikke godt å si hva det kan være:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå