Gå til innhold

Pupp bare morgen og kveld - begynne med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet vil ikke ha pupp på dagen mer... Hun spiser nå et måltid før hun legger seg ca 19.30, og to om morgenen, ca kl 06, og ca kl 09. Hun er straks 8 mnd, og spiser greit med mat på dagtid. Nesten en posjon grøt til frokost, ei halv skive (+ / -) og frukt til lunsj, litt over et halvt middagsglass i halv fire tiden, og grøt igjen kl 18. Hun er ganske så flink til å drikke vann til alle måltidene, og drikker nok i overkant av en desiliter pr dag. Trenger hun tillegg? Hun er aktiv og blid, reser rundt på stua og utforsker verden med stor entusiasme :) Lite hjelp og få på helsestasjonen... Hun følger kurven sin fint, men er ikke verdens største baby akkurat - men selvfølgelig helt perfekt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tass er 8 mnd, og vil også bare ha pupp morgen og kveld.

Ellers spiser han "alt", skive til frokost, full porsjon grøt til lunsj, fruktmos til mellommåltid, masse middagsmat, pluss full porsjon grøt til kvelds.

Han får ikke mme i tillegg, har i grunnen ikke tenkt over om han skulle trengt det heller jeg? Han drikker vann til måltidene :)

Skrevet

Kom over tilsvarende spørsmål som har blitt besvart av helsedirektoratet her:

http://matportalen.no/artikler/2007/3/kan_jeg_gi_kumelk_istedenfor_morsmelkerstatning_til_et_barn_paa_8_maaneder

(obs sniker seg ofte inn mellomrom i lange linker...)

Så vidt jeg kan forstå så får de i seg nok kalk og jern ved 2 posjoner industrifremstil grøt for dagen ved 8 mnd, når man i tilleg ammer litt så bør det jo være bare vellstand og ikke noe behov for mme.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...