Gå til innhold

flere som har 2 tette og er hjemme med begge to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en født 08 og ei født 09.Eldstemann 16mnd går ikke barnehage og minste er 2 mnd.

Hvordan er dagene deres?

jeg synes ikke jeg gjør annet enn å amme, lage mat, skifte bleier, leike..få de til å sove..Får ikke tatt en dusj før pappan kommer hjem fra jobbi 5 tiden.

Det er jo et stort prosjekt å komme seg ut av huset bare: begge skal ha sovet, spist og ha tørr bleie..

har så dårlig samv for størstemann, blir jo begerenset med aktiviteter for tiden.blir mye tv og leking inne, heldigvis er kjempeflink til å leke inne.

men det er ikke sånn jeg ønsker å ha det.

barnehage har vi fra nyåret...

Føler meg litt fanget hjemme..

men koser meg selvfølgelig masse også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ønsker altså ikke så mye tv og helt"like" dager, var det jeg mente.

men hva skal man gjøre..??

flere i samme situasjon?

Skrevet

Minste her er 16 dager i dag, mellomste er 2 1/2 og støste er 8. Ingen av dem er på SFO eller i barnehage.

Har også litt dårlig samvittighet for at jeg er litt lite ute med mellomsten. Han største er jo på skolen og gjerne på besøk hos kompiser eller har noen her jevnlig.

Mellomsten leker fantastisk alene sålangt. Sliter med brystbetennelser nå, så det sure høstværet er skikkelig pyton for puppene mine. Verker uansett hvor mye jeg har på meg når det blåser.

Vi baker en del, så maler vi. Spiser laaange koselige lunsjer, enten på verandaen mellom puppingen, eller inne. Går ut en tur så ofte som mulig, også står jeg opp før sambo og dusjer før han drar på jobb mens alle gutta enda sover. Da kan han høre etter dem de 10 minuttene.

De sover enda når jeg er ferdig i dusjen, så jeg kan legge meg litt til de våkner og eldste skal på skolen.

Prøver å komme meg i åpne barnehage minst 1 gang i uka, det er stas. Men litt pes siden jeg MÅ tilbake til ca 13 for å hente største på skolen.

Ellers så prøver vi å kose oss mest mulig og stresse rundt minst mulig :)

Skrevet

Har en gutt født i mars 08 og en gutt i mars 09. Har vært hjemme med begge frem til nå. Eldstegutten har fått 50% bhg plass, og det var herlig! Disse 5 mnd hjemme med dem begge har vært kjempetunge. Han er så aktiv, og minste er utrolig krevende og sover minimalt. Men vi har vært endel i åpen barnehage, på besøk hos andre med barn rundt 1 år og ute x flere pr dag. Særlig de siste mnd når det har vært så fint vær. Tvillingvogn er et must her. De sover sammen der på formiddagen. Eldstegutten sover bare en gang på dagtid.

For meg som er mye alene i perioder har det vært slitsomt å ha to så tette. Dusje det gjør jeg på 2 min på morgenen mens alle 3 ungene oiser rundt på badet. Ellers blir man jo veldig "fanget" hjemme ja. Spisetider, sovetider, bleier, og plutselig har hele dagen gått uten at man har kommet seg ut av huset. Litt ensomt syns jeg og det er. Siden jeg sjelden treffer andre voksne.

Mæn, det er for en så kort periode av livet at jeg står han nok av =) De er kjempeherlige alle 3, og leker så godt sammen. De to eldste der sååå stolt av lillebroren og =)

Skrevet

Har en på 2 år og en på 3 uker. Nå begynner eldste straks 50 % i bhg. og det skal nok bli kjempe deilig! Og ikke minst kjekt for henne å få leke med andre =)

Skrevet

Hei du! Jeg har to tette, nå er de blitt 19 mnd og 4 mnd... Storebror begynte i bhg når han var 13 mnd, han har 100 % plass men har korte dager som regel også er han hjemme hvis vi skal noe spesielt! Og det er jeg utrolig glad for! Mannen min jobber på båt, så 2 uker etter minsten ble født reiste han ut.. og da var det godt å sende storebror i bhg så jeg fikk sovet litt siden det er litt våkennetter i begynnelsen! Tror han koser seg veldig, vinker og sier hadet til meg når jeg leverer han.. Siden jeg er mye aleine så må jeg få tatt huset og handlet når han er bhg... Nå er minstejenta blitt 4 mnd, og hun legger seg kl 19 og sover hele natten.. så har desidert mye mer energi nå! I helgene når storebror ikke er i bhg, så står vi opp og spiser frokost.. Deretter går vi utenfor her å tutler litt rundt eller tar begge med meg i tvillingvognen på tur. Har ikke så mye familie i nærheten som kan hjelpe meg når jeg er aleine... Etter middag er det ut på tur igjen, de koser seg i vognen! :) Vi koser oss veldig med to tette, og tror de vil få stor glede av hverandre når de kan leke sammen.. Men kan også skrive under på at det er utrolig slitsomt til tider! så når ungene er lagt på kvelden er det bare sofa kos å lade opp til neste dag! :) Er som sagt veldig glad storebror går i bhg, der får han være mye ute, være med andre barn og ikke minst få ut litt energi! Men alt går, måtte jeg vært hjemme med begge to så hadde jeg nok klart det! Hold ut og lykke til! :D

Skrevet

glemte å ta med dette med å få tid til å dusje! :P Jeg ligger minsten på gulvet på badet også tar jeg med meg storebror når jeg dusjer.. så kler jeg på begge oss (dette er kveldsstellet altså) så bader jeg minsten etter vi er ferdig mens storebror putler rundt.. og de fungerer veldig fint for oss. da får jeg også dusjet;) dette er når jeg er aleine såklart! litt annerledes når pappaen er hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...