Linkipinky Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei hei. Jeg har termin 1.nov, og lurer derfor på hva jeg kommer til å trenge av ullundertøy og ullklær. Bør jeg kjøpe et par bodyer og strømpebukser feks? Og bør jeg ha ulldress utenpå vanlig tøy når jeg skal ut å trille i vinter eller holder det med vanlig tøy i vognpose? Uvitende 1.gangs =)
AmExx Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Ull er et veldig godt plagg, men opplever at mange har ulike erfaringer. Jeg brukte mye det de har på cubus, som har bomull innerste lag og ull ytterst. I vogna har jeg en dunpose (Easykid), og da er det ikke behov for noe mere enn body, bukse og lue her vi bor (Stavanger). Gjerne i ull, men bomull er mere enn godt nok i posen. Sikkert mange som har ulike råd og erfaringer å komme med, men jenta mi var i allefall varm og god i ull, og ikke klam i posen!
Sjarmi Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Ta en titt på Nøstebarn sine sider. De har sååå mye fint i ull:-)
koala Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Nøstebarn er lekkert men veldig dyrt. Har gjerne kjøpt pysjamas med fot der og plagg som tykke ullbukser (under regntøy, litt større barn) og luer. Til undertøy har både Obs og Spar fine bodyer, stømpebukser, sokker og longs i ull som kan vaskes i maskinen, er mykt og ikke klør. Du trenger 3 bodyer og tre longs. Da de ikke behøver vaskes hver dag (som bomull gjør) holder det med tre, to i bruk på en uke og en i reserveskift. Hvis det kommer bæsj på så husk å skylle i kaldt vann med en gang ellers går ikke flekkene bort når du vasker. I Voksiposen behøvde jeg aldri annet enn vanlig innetøy på, Ytterlue og votter og etterhvert en strikkejakke i ull når de blir så store at overkroppen stikker litt opp av posen.
Gjest lillemamsi Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 jeg anbefaler krabaten.no er skikkelig fornøyd med servicen der også ! Husk å lese om det er ull eller bomull. De har begge deler.
Ladybug~N&E Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 NAME IT har fint ulltøy til de minste;) har akkurat kjøpt en liten hel ulldress og en tynn ullue til nevøen min som ventes i slutten av november. anbefaler en slik hel ulldress. en tynn ullue, noen bodyer, strømpebukser og sokker. og små tynne ullvotter. når du skal ut å trille anbefaler jeg ull innerst selv om du har pose og hele pakka. vinteren er kald og dersom babyen blir litt våt pga lekkasje eller noe sånt så tåler ullen selvsagt mer fuktighet enn bomull før den blir kald. ull er kjempebra å bruke selv om det ikke er 15minusgrader ute;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå