Gå til innhold

Tips til sunt "godteri" til barna?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bytte ut vanlig godteri med sunnere alternativ.. hittil har jeg komt på:

 

*grillspyd med fryktbiter (stor hit)

*halv fryst banan på ispinne

*tørket frukt

 

 

flere ideer mottas med stor takk! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en dip av creme fraiche, honning og litt urter så knasker de i seg masse gulrot- og kålrotstenger.

 

Ellers er smoothies alltid en hit, men husk å ha tykke sugerør.

Skrevet

Nøtter? Hvis barna er store nok til å ikke svelge dem hele, selvfølgelig! (Pistasjnøtter er gøy, for de må man åpne selv også...)

 

Gulrot/kålrabi og dip (evt. andre grønnsaker)

 

"Eksotisk" frukt, eks. ananas, papaya, mango

 

Kommer ikke på mer. Håper du får flere tips! Er ute etter noen selv!

Skrevet

Takk for tipsene! Skal prøves ut ja! ;)

 

Noen flere tips? :)

Skrevet

Frys ned smoothies som is. Lag kjeks selv uten sukker, mange sunne gode hjemmelagde kjeks oppskrifter :)

Skrevet

Her i huset er ungene veldig glad i smoothie, og i sommer lagde vi også smoothie-is som ble svært populært.

Skrevet

Putter frossene frukt og bær i en blender sammen med appelsinjuice.

Smoody nam, nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...