HoochIsCrazy Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Jeg vil gjerne avslutte ammingen, han spiser 4 fast føde måltider om dagen og vil stort sett bare ha pupp om natta. Hele natta;) Problemet er at han er ikke spesielt interessert i hverken flaske eller erstatning så jeg er litt redd for å ikke få i ham nok melk. Hvor mye melk drikker deres små på 7-8 mndr? Noen som har tips til hvordan jeg kan få ham mer interessert i mme og flaska? Skulle helst sett at han drakk melka si på dagtid og ikke på natterstid;)
HoochIsCrazy Skrevet 2. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. september 2009 Ingen med tips til meg?
Gjest yrild Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hei nattammingen kan du bare slutte med... jeg sier bare, men klarer det ikke helt selv :-) Vi er nå nede i 1 til 2 amminger om natten, men var på det meste oppe i 7... HORROR!!!! Han kommer nok til å ville ammes mer på dagen når du slutter om natta, men med 4 måltider om dagen med fast føde burde han klare seg fint uten nattpupp :-) (Men det er jo et hærk å venne ham av med det da...) Min lille stump tar ikke flaske, bare vanlig "farrisflaske" og da får han bare i seg noen slurker om dagen, så her blir det ganske mye dagamming frem til han kan drikke bedre selv av kopp eller tutekopp. Lykke til med nattavvenningen...hvis du bestemmer deg for det :-)
Tante Gustava Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Når gutten din er så stor og spiser 4 måltider fast føde kan du med god samvittighet kutte ut å amme om natta. Antagelig er det beste å la far være den som tar seg av gutten når han våkner om natta (deg lukter det melk av). Ta han opp og gi han kos og trøst, men ikke pupp. Sikkert lurt å gjøre dette når det er helg og pappa ikke skal på jobb. Antagelig vil det bli grining og frustrasjon noen netter, men hold ut. Tilby gjerne pupp til morgenen igjen. Hvis du orker å f.eks amme morgen og kveld er jo det helt topp, hvis ikke kutter du helt. Mini her ville bare ha pupp morgen og kveld fra han var 8 mnd, sluttet helt når han var 9. Han har aldri drukket mme. Men det er en del melkepulver i grøtpulveret du lager grøt av. Vi brukte også (etter anbefaling fra helsesøster) å blande kveldsgrøten med mme istedetfor vann, bare for å sikre at han fikk i seg nok melk. Ang flaske så er gutten din nå så stor at jeg ville ikke brydd meg med flaske. Prøv heller med tutkopp. Evt så er de små Imsdalflaskene for barn fine, mini drakk alltid veldig godt av de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå