Gå til innhold

Noen som trente mye dagene rundt EL da dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å bli gravid med nr 3 og sluttet å røyke (for tredje gang) for 3 uker siden. Det er ikke lett og jeg prøver å gjøre ting som holder motivasjonen og humøret oppe, og trening gjør det :-)! Har derfor trent noe mer enn normalt de siste ukene, også sist uke når jeg hadde EL. Mener selv jeg ikke har vært veldig overopphetet, svetter ganske raskt etter at jeg har begynt å trene, men har hatt ganske høy puls med en spinning time blandt annet. Er det egentlig anbefalt å roe ned trening i EL-perioden? Er det noen her som trente relativt hardt rundt EL og allikevel ble gravid? Veldig taknemlig for tilbakemelding!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener vel egentlig aldri veldig hardt (hehe) men trente som vanlig under el. Dvs kondisjon og styrke. Trening gir god blodsirkulasjon og bedre blodgjennomstrømning i livmoren så jeg ville heller holdt en knapp på at trening var positivt :) Men jeg bare synser nå altså!

Skrevet

Jeg trente spinning ca.4-5 ganger i uka i tiden rundt da jeg ble gravid denne gangen. Har også begge gangene tidligere blitt gravid i den perioden jeg trente mye. Pleier vanligvis å trene to-tre ganger pr. uke og da hovedsaklig spinning med en styrkeøkt en gang i blant. Jeg har stor tro på trening for de som evt sliter med hormonproblemer o.l. da trening bidrar til stabilisering og bedre blodsirkulasjon. Har klaffet alle tre gangen for meg i alle fall.:)

Skrevet

Jeg trente veldig hardt frem til jeg tok en positiv graviditetstest, altså også under EL og de første ukene.

Med veldig hardt mener jeg at jeg løp/sprintet (intervaller) i 60-90 minutter 6-7 ggr pr uke. De to siste ukene var på ferie med temperaturer på 30-40 grader. Pulsen lå mellom 185-200, altså 90-100% av maxpuls.

Er fremdeles gravid, ble gravid og har sett hjertet slå fint på tidlig UL - så tviler på at treningen har ødelagt noe så tidlig. Etter jeg tok pos test har jeg såklart roet treningen betraktelig, bedriver nå kun rolig jogging, høy puls-klasser, spinning etc på treningssenter. Ingen mer intervallsprinting!

Det går nok fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...