Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 HVA har det med deres liv å gjøre, om folk tar abort?? Hvordan påvirker det DITT liv, at mennesker bestemmer over sitt eget liv ved å ta abort? Dere er så tette. Det bryr ikke dere at kvinner tar abort. Det har ikke noe med dere å gjøre. At noen tar abort skader ikke noen andre enn de det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Hva er feil med deg egentlig? Det er umoralskt å fly å ta abort i histen og pisten, når man vet at iallefall 50% av disse tilfellene kunne vært avverget om man hadde brukt hodet litt i forkant. Om nabogutten ble slått av sin far, ville du ikke sagt noe? Fordi det ikke er din business? Vær så snill.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 ..Folk er vel rett og slett egoistiske. Det tenker på seg selv og hvor "forferdelig" de har det med at andre i en annen situasjon enn dem selv, tar abort. Egoisme, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Umoralsk for hvem..? Det som er umoral for deg er ikke det for alle andre, eller hva? Det med at nabogutten blir slått av sin far, er noe jeg kan se, er noe jeg kan gjøre noe med. Så det blir noe annet. Det at en kvinne går på et sykehus og tar en abort kan du ikke se, kan du ikke gjøre noe med. Det er fritt individualistisk valg.
Eucerin Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Nei, egoisme er å beholde ett barn man ikke kan ta vare på. Ikke alle har de samme forutsetningene
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Er enig med HI.. Det blir for dumt å skulle legge seg i, rett og slett! Folk må få bestemme over sitt eget liv, basta bom, ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 13.28 her. Det jeg mente var at de som er imot at folk skal få ta abort, og sier at "aborttallene må ned", er EGOISTER. De tenker på SEG SELV. Å ta abort er ikke å støte andre! Enig med deg jeg lille my.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Hehe, abortdiskusjonen er så morsom. Det er så rart å se hvordan andre ønsker å bestemme over andre. Og hvis de bare tenker seg om så vil de se at dersom noen tar abort så har det INGENTING med de å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Ja, det er nok ikke så lett for folk å svare på sånt, når ting blir "satt på spissen" som på denne måten. Det er rett og slett egoisme. Det man synes der best for seg selv. Derfor vil man ikke at andre skal ta abort. Det er så gammeldags..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Virker som om folk som er mot abort er ganske ingrodde i sin egen egoisme ja.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Hehe, ja. Mange som skylder på "moral", merker jeg. Er jo litt paradoksalt, på mange måter.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Og overalt blir abortmotstanderne eid... LOL
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 Fordi noen tror at fosterene som blir abortert blir kjempeleiseg for at de ikke får leve.
Miss Misantrop Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 De fleste ting som engasjerer meg angår meg ikke direkte. Det angår for eksempel ikke direkte at barn sulter i store deler av verden, for jeg og mine har nok mat. Det angår ikke meg at mennesker av en annen hudfarge en meg blir diskriminert og kanskje ikke får jobb eller blir fengslet på grunn av dette. Like fullt bryr jeg meg om slike tilfeller. Det gjelder også abort. Jeg tror ikke jenter syntes det er koselig å ta abort, jeg tror ikke legene som utfører aborten liker det spesielt godt heller. Derfor er det jo fint om abort kan forebygges slik at behovet ikke skulle være så stort som det er i dag.
Tigerpote Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 Aborttallene må ned fordi det er en umoralsk handling og fordi abort=å drepe det ufødte liv. For det er liv, eller har dere ikke forstått det? Hvor gamle er dere egentlig? Jeg har sett mange abortdebatter, men aldri så mange uintelligente kommentarer og argumenter samlet på et sted. Eller bare tuller dere?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 bøyer meg i støvet for et utrolig bra innlegg, Miss.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 Jeg er for selvbestemt abort til 12 uke, nettopp slik det er her i Norge i dag. At det er mulighet for senabort synes jeg er også er greit. Det betyr ikke at jeg synes abort er noe som er kjempegreit. Abort påvirker de fleste som tar det, og det beste er jo å holde aborttallene nede. MEN, ikke i form av at flere får de barna de har blitt gravide med. Det som må gjøres er å hindre uønskete svangerskap slik at man i utgangspunktet ikke blir gravid. Bl.a. bør kondomer i butikkene bli betraktelig billigere, det hadde nok også ført til at færre ble smitta av kjønnssykdommer. Tror ikke myndighetene har lyst til å ta den kampen, for de vil jo ha flere barn. Så da er det på en måte bra at noen blir uplanlagt gravide og beholder.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 Tette??? Ok, la oss drite i mennesket som tar abort, og snakke KOSTNADER, HI! Hvis vi skal være så kyniske som deg. Det koster MILLIONER hvert år å ta alle disse abortene. Penger som kunne vært brukt på barna vi allerede har født. Tenkt på det, eller? Hvem er "tett"?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. september 2009 #20 Skrevet 2. september 2009 Skulle skrive et lignende svar,men du gjorde det så godt og grundig,så jeg bare signerer deg Miss Misantrop:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå