Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Det har seg slik at når jeg handler (for mine penger) så har vi gode og ordentlige middager med tilbehør,som salat og grønnsaker. Når det derimot er han som skal stå for handlingen/middagen,ender vi opp med noe fra frysen,eller billigbillig som potetestappe og maxboller. Hadde han hatt dårlig råd,skulle jeg ikke sagt noe,men han tjener mangedobbelte av meg.Og han står kun for handling når jeg er blakk.(Pga handlingen min).Så nå skal jeg komme på hans nivå,vise han hvordan det henger sammen,samt spare noen penger:-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Hehehe.. syns den var litt morsom noen tips til "kjedelie middager: - first price fiskegraten med potet - stekt pølse med litt pasta - pølse i brusaus med potet - pølsegrateng - pasta med kjøttdeig og dolmiosaus - gryterett - pølse med brød - fiskeboller - kjøttpudding med potet - fiskepinner med potetmos osv osv.. Typisk kjedelie billige middager. Blir spist mye her i huse når pengene ikke helt strekker til
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hei, jeg synes forsåvidt at det er en god ide å senke seg ned til hans nivå, men det finnes jo andre alternativer. Hva med å si rett ut at det ikke kan fortsette sånn, og hvis ikke han er litt rausere når han handler inn så får dere heller opprette en felles konto for innkjøp til husholdningen (evt. ta vare på kvitteringer og ta et oppgjør på slutten av hver måneden).
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Kneipp og hvitost med grillkrydder og ketchup = Ostesmørbrød Potet er billig, gulerøtter så kjøp inn en pk gulerøtter og en pk poteter.. Dette koker du HVER dag,- og har fiskepudding en dag, kjøttpudding neste..Kjøp Økopakker av dette,- og du kan ha fiske/kjøttpudding annenhver dag...Muligens hele uka..Om du sper på med "frysegrønnsakblanding"..Smelt smør som "saus"...) På lørdag skeier du ut med ostesmørbrødene alla kneipp og på søndag så kjøper du en økopakke frosne kjøttkaker (har mange søndagsmiddager), koker poteter og gulerøtter igjen,- surkål til ca 3kr pakken og brunsaus koster du på....Pose hvor du kjøper pakker med flere poser..... Da tenker jeg du har middag for ei uke til rundt 200 )
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Btw,- dette forholdet vilikke vare....Om litt vil du sitte der og irritere deg over den grådige mannen som bruker alt på seg selv,- mens du må bruke alt ditt på det som er nødvendig og aldri kunne skeie ut..Har mange innlegg om det her inne... Evt må han forandre seg,- snart...Mulig han skjønner det etter noen uker med fiskepudding...Men mest sannsynlig synes han du er kjip og lat og ikke tar hintet du gir ham.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Kan godt være,men nå skal jeg prøve dette,og se hvordan det går.For han er egentlig ganske opptatt av å spise ordentlig,fordi han er opptatt av kropp og helse.. Og takker for tips:-)Nå skal det bli billig her i huset;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå